شناسایی ۳۳۹۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های ارتباطی کشور

فرمانده پلیس راه کشور گفت: ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های ارتباطی کشور شناسایی شده است که عامل اصلی تصادفات جاده‌ای هستند.

سردار حسن مومنی فرمانده پلیس راه کشور  که امروز برای بررسی وضعیت محور‌های ارتباطی آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده است در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۳ هزار و ۳۹۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های ارتباطی کشور شناسایی شده است که عامل اصلی تصادفات جاده‌ای هستند.

او در بازدید از نقاط حادثه خیز در گردنه قوشچی با اعلام این خبر اظهار کرد: تا کنون ۶۶۳ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است و ۸۷۷ نقطه حادثه خیز دیگر در اخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه در اولویت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه برای رفع کل نقاط حادثه خیز کشور به ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: امیدواریم طبق برنامه از پیش تعین شده سال آینده این اعتبار به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اختصاص داده شود تا عملیات حذف نقاط حادثه خیز کشور شتاب بیشتری بگیرد.

فرمانده پلیس راه کشور از رفع ۱۳ نقطه حادثه خیز در آذربایجان غربی هم خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۲ نقطه حادثه خیز دیگر در جاده‌های استان نیاز به اصلاح دارد که ۲ نقطه حادثه خیز در همین گردنه قوشچی که از سال گذشته تا امروز منجر به فوت ۲۷ نفر شده است در اولویت هستند.

وی افزایش میانگین سرعت ۸ کیلومتری در آذربایجان غربی نسبت به کشور و افزایش فوت عابران پیاده را از دیگر مشکلات در آذربایجان غربی دانست و تصریح کرد: رفع این مشکلات نیاز به فرهنگ سازی و یک عزم عمومی دارد.

سردار مومنی رفع نقاط حادثه خیز را در کنار افزایش سطح ایمنی خودرو‌های داخلی و کاهش خطا‌های انسانی را عامل اصلی در کاهش فوتی‌ها اعلام و اضافه کرد:آمار دردناک ۲۸ هزار فوتی در سال در ۱۵ سال گذشته به ۱۷ هزار نفر رسیده است یعنی جان ۱۱ هزار نفر با یک همت همگانی نجات داده شده است.

وی در ادامه از مسدود شدن تعدادی از محور‌های ارتباطی کشور در پی بارش برف در ۲ روز اخیر خبردادو افزود: از دیشب ۴ محور در استان خراسان رضوی مسدود شده بود که تا این لحظه همکاران راهداری موفق به بازگشایی دو محور شده اند و تلاش میشود تا فردا دو محور دیگر هم بازگشایی شود.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: طرح زمستانی پلیس راه در ۱۱۱ گردنه کشور در حال اجرا است و پلیس راه اجازه تردد خودرو‌های بدون زنجیر چرخ یا داری مشکل فنی را نخواهد داد.

سردار حسن مومنی از رانندگان خواست با توجه به بارش برف، برودت و مه آلود بودن محور‌های ارتباطی از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و درصورت نیاز به سفر حتما زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن وسیله نقلیه به خصوص سیستم گرمایشی و ترمز اطمینان حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.