وزیر کشور:

برای راه اندازی متروی قم از شهرهای دیگر واگن قرض می شود

احمد وحیدی گفت: امیدوارم بتوانیم از واگن‌های سایر شهرها به صورت قرضی برای راه اندازی پروژه متروی قم استفاده کنیم.

احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه افتتاح تونل شهدای امنیت در قم اظهار داشت: توجه در کلان شهرها به مناطقی کم برخوردار که مردم دارای مشکلاتی هستند از سیاست‌های مبنایی است و دولت در این راستا حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

وزیر کشور با بیان اینکه تملک املاک در مسیر اجرای پروژه تونل شهدای امنیت کار مهمی بوده که اهالی منطقه همکاری خوبی در این زمینه با مدیریت شهری داشته اند.

وحیدی افزود: با افتتاح و بهره برداری تونل شهدای امنیت، حجم و بار ترافیک خیابان‌های اطراف این پروژه کاسته خواهد شد و تسهیلاتی برای مردم فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: اجرای پروژه تونل و زیرگذر شهدای امنیت نشان دهنده نگاه مدیریت شهری به مناطق کم برخوردار و همچنین توسعه عدالت اجتماعی است و نگاه خوبی در مدیریت شهری قم نسبت به مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای وجود دارد که قابل تحسین است و البته در تمامی شهرهای کشور نیز اینگونه است.

وحیدی در خصوص پروژه متروی قم نیز بیان داشت: متروی قم پیشرفت‌های خوبی داشته است و برای راه اندازی آن نیازمند واگن هستیم که مسئولان استان و کشور پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دادند.

وزیر کشور عنوان داشت: امیدوارم بتوانیم از واگن‌های سایر شهرها به صورت قرضی برای راه اندازی پروژه متروی قم استفاده کنیم و دولت نیز برای قطار شهری قم ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است‌.

وی اضافه کرد: قراردادی برای تأمین ۵۵ واگن برای متروی شهر قم به امضا رسیده است که این موضوع نیز مورد پیگیری است.

وحیدی در خصوص سرنوشت فرودگاه قم نیز گفت: تکمیل فرودگاه قم مصوب شده که در ابتدا اختلاف نظری در خصوص اصل آن وجود داشت که این نگاه وجود ندارد و تکمیل آن ضروری است و پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.