مراقبت از کودکان سپر دفاعی ابتلای آن‌ها به اختلالات روانی در بزرگسالی

محققان می‌گویند افرادی که در کودکی، بدرفتاری را تجربه می‌کنند، در بزرگسالی به اختلالات متعدد روانی دچار می‌شوند.

به نقل از وبگاه مِدیکال اِکسپرس (Medical Xpress)، پژوهش جدید محققان نشان می‌دهد افرادی که در کودکی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند یا به آن‌ها بی‌توجهی می‌شود، در بزرگسالی اختلالات متعدد روانی را تجربه می‌کنند.

محققان کالج دانشگاهی لندن در انگلیس به‌تازگی این پژوهش را انجام داده‌اند که در نوع خود، اولین است. آن‌ها در این پژوهش ۳۴ پژوهش نیمه‌تجربی و وضعیت بیش از ۵۴ هزار نفر را تجزیه‌وتحلیل کردند.

محققان پی بردند بدرفتاری با کودکان بر طیفی از مشکلات سلامت روان، از جمله اختلالات درون‌دار (مانند افسردگی، اضطراب، خودآزاری و اقدام به خودکشی)، اختلالات برون‌دار (مانند سوء‌مصرف الکل و موادمخدر، اختلال کم‌توجهی‌بیش‌فعالی و مشکلات رفتاری) و روان‌پریشی تأثیر می‌گذارد.

محققان هرگونه سوءاستفاده فیزیکی، جنسی یا عاطفی یا بی‌توجهی قبل از سن ۱۸ سالگی را به‌عنوان بدرفتاری در دوران کودکی تعریف کردند. آن‌ها معتقدند پیشگیری از بدرفتاری با کودکان می‌تواند از ابتلای افراد به اختلالات روانی جلوگیری کند.

تأثیر این بدرفتاری‌ها بر سلامت روان، کم است؛ اما ممکن است پیامد‌های گسترده نامطلوبی داشته باشند که بیکاری، مشکلات جسمی و مرگ‌ومیر زودرس از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل، مراقبت‌هایی که از این بدرفتاری‌ها جلوگیری می‌کنند نه تنها برای رفاه کودکان ضروری است، بلکه از رنج طولانی‌مدت افراد در نتیجه ابتلا به بیماری‌های روانی و همچنین هزینه‌های ناشی از آن‌ها جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
بچخ فقط باید بازی و تفریح کنه
آخرین اخبار