وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

گسترش کار عملی در حوزه فرهنگ / قدرت فرهنگ و هنر در اختیار ارزش‌های دینی قرار می‌گیرد

اسماعیلی با بیان اینکه ما با تروریسم رسانه‌ای روبرو هستیم، گفت: در حوزه فرهنگ باید کار عملی انجام گیرد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در در جمع طلاب و روحانیون یزد ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و همچنین ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با نام مقدس حضرت صدیقه طاهره (س) و در ایام فاطمیه ۱۳۴۱ شروع شده و فاطمی القدوس و حسینی البقا بودن ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی ایران است.

او ادامه داد: امروز کشور ما در سایه الطاف فاطمی قرار دارد و فرزند برومند ایشان پرچمدار این نهضت اسلامی است و انقلاب اسلامی به برکت فرزندان صدیقه طاهره (س) مسیر نورانی را طی می‌کند.

اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در دهه ۹۰ چند بار به این مسئله تاکید کردند که در حوزه اقتصادی عقب افتادیم و آمار‌ها هم این را نشان می‌دهد به گونه‌ای که رشد اقتصادی کشور که سالیانه ۸ درصد پیش بینی شده در دهه گذشته چهار دهم دصد بوده است.

با این حال در حوزه فرهنگ و هنر نمی‌توان اعداد به روشنی بیان کرد، اما در این حوزه وضعیت کشور در دهه ۹۰ به مراتب اسف‌بارتر از حوزه اقتصاد است.

او با بیان اینکه حوزه حکمرانی حاکمیت دینی در دوره قبل به شدت تضعیف شده بود، تصریح کرد: اعتبار در حوزه مدیریت کتاب به شدت کاهش داشت در حالی که برای جریان‌سازی فکری و تولید آثار ارزشمند باید بتوان افراد ارزشمند و انقلابی را حمایت کرد.

او تاکید کرد: باید حاکمیت در اختیار دین قرار گیرد و تلاش کنیم جامعه هم در دنیا و هم در آخرت به سعادت برسد و سعادت آخرت جز با انجام کار‌های فرهنگی، تقویت نهاد‌های دینی، تبلیغات دینی و در اختیار قرار دادن هنر و ابزار‌های هنری حاصل نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما با تروریسم رسانه‌ای روبرو هستیم، گفت: باید در حوزه فرهنگ کار عملی انجام گیرد و کار امسال ما در بهمن ماه که از آن رونمایی می‌شود خواب را از دشمن می‌گیرد. اگر توفیق خدمتگزاری باشد قطعا در چهار سال آینده شاخص‌ها، آمار‌ها و رفتار عمومی در جامعه با حکمرانی صحیح دینی و مشی انقلابی تغییر خواهد کرد.

او خاطرنشان ساخت: در سال‌های گذشته در بنیاد فارابی سالیانه دو تا سه فیلم مشارکتی داشتیم، اما امسال با حمایت رئیس جمهور ۲۳ فیلم تولید می‌کنیم که همه در حوزه ترویج ارزش‌های انقلابی است و ۶ مورد آن مربوط به سردار‌های بزرگ دفاع مقدس است که در مجموع ۱۱ مورد آن را به جشنواره می‌رسانیم.

اسماعیلی با اشاره به سرود سلام فرمانده که موجب تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ کشور شد، ادامه داد: در این اثر نوجوانان با عشق و علاقه، ارادت خود را به امام عصر (عج)، انقلاب و سردار سلیمانی با شعر و سرود به نمایش گذاشتند که این قدرت هنر است.

او با بیان اینکه می‌خواهیم قدرت فرهنگ و هنر را در اختیار ارزش‌های دینی قرار دهیم، افزود: امسال بیش از چند صد سرود برای دهه فجر ساخته شده و در حوزه تئاتر بیش از هزار اثر جدید برای جشنواره ارسال مع از میان آن‌ها ۷۰ اثر انتخاب شد و همه برای ترویج معارف دینی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سعی داریم که در تولیدات فرهنگی هنری جریان غالب در کشور باشیم، افزود: در مناطق محروم در یک سال گذشته ۱۰۰ هزار هنرجوی جدید را تعلیم دادیم، در حوزه قرآنی کار جهادی در حال انجام است به گونه‌ای که در بیش از ۵۰ نقطه کشور دوره‌های جدید قرآن آموزی و تربیت مربی انجام می‌دهیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه حوزه مساجد به عنوان پایگاه اصلی انقلاب کار اصلی ماست، افزود: اگر انقلاب اسلامی از مساجد شروع شده و جنگ تحمیلی با محوریت مساجد اداره و پشتیبانی شده است بقا و اعتلای انقلاب نیز با پیوند انقلاب با حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله الاعظم از همین مسیر باید بگذرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار