صندوق‌های بازنشستگی وابستگی زیادی به بودجه و بدنه دولت دارند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: صندوق‌های بازنشستگی دارای اموالی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانند به ارائه خدمات به بازنشستگان بپردازند.

مهدی عیسی زاده گفت: صندوق‌ها دارای اموالی هستند که تاکنون به خوبی از آن‌ها استفاده نشده است و مدیران این صندوق‌ها باید سود حاصل از آن‌ها را برآورد کرده و به بازنشستگان پرداخت می‌کردند.

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی وابستگی زیادی به بودجه و بدنه دولت دارند و هر اندازه این وابستگی بیشتر شود با چالش‌های بیشتری نیز مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: این وضعیت به ابرچالش حوزه صندوق‌های بازنشستگی تبدیل شده است بنابراین نیاز است این صندوق‌ها به طور تدریجی از بدنه دولت جدا شوند و با استفاده از منابعی که دارند به ارائه خدمات بپردازند.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما همچنان از بدنه و بودجه دولت برای مصارف صندوق‌ها در جهت پرداخت حقوق بازنشستگان استفاده می‌کنیم در حالی که بازنشستگان صاحبان اموال صندوق‌ها هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما معتقدیم می‌توان بر اساس فرمولی که اقتصاددانان و مسئولان مربوطه ارائه می‌دهند بدون نیاز به منابع دولتی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری بازنشستگان در صندوق‌ها برای تامین رفاه، معیشت و خدمات درمانی این قشر به طور بهینه استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار