باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقتی روابط ایران و لبنان ترس به جان غرب می‌اندازد

کنعانی مقدم:جمهوری اسلامی ایران در مسیر حمایت از مقاومت و مردم لبنان گام برمی‌دارد و این یکی از سیاست‌های مهم ایران است.

زیبایی اش آنچنان مسحور کننده است که از دیرباز به آن عروس خاورمیانه می‌گفتند؛ کشوری با قدمت  ۵۰۰۰ ساله که البته تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی چهره‌اش را بارها با ماتم نشانده است اما همچنان در زیبایی مثال است. 

لبنان رفیق دیرینه جمهوری اسلامی ایران که در عرصه مقاومت در برابر ظالمان عهدی دیرینه بایکدیگر دارند؛ از بامداد پنجشنبه میزبان وزیر امور خارجه کشورمان آنهم برای سومین بار بود. سفری که نه تنها برای دو کشور بلکه برای سایر کشورها نیز پر اهمیت تلقی می‌شود.

وقتی روابط ایران و لبنان ترس به جان غربی می‌اندازد

زنگ خطر برای رژیم صهیونیستی به صدا در می‌آید

حسین کنعانی مقدم در این باره گفته است: در شرایط بسیار مهمی این سفر انجام شد با توجه به تغییرات مهمی که در دولت لبنان انجام شد جمهوری اسلامی در مسیر حمایت از مقاومت و مردم لبنان گام برمی‌دارد و این یکی از سیاست های مهم ایران است . همچنین با توجه به تغییرات رژیم صهیونیستی یعنی روی کار آمدن مجدد نتانیاهو شاهد بودیم که این سفر می‌تواند اعلام خطری برای رژیم صهیونیستی باشد تا قصد تجاوز به لبنان را از سر بیرون کند.

وی افزود:  همچنین تقویت پایه های همکاری ایران و لبنان خود سد مستحکمی در برابر رژیم صهیونیستی است و نقطه عطفی در مناسبات دو کشور است؛ زیرا دولتش مورد حمایت ایران قرار گرفته است. هرگونه حمایت ایران از گروه های مقاومت زنگ خطری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است و به این موضوع حساس هستند خصوصا فرانسه و عربستان که لابی قوی درون لبنان دارند از این نزدیکی نگران هستند و سیاست ایران هم این است که تهدیدات خود را خارج از مرزهایش خنثی کند.

ایران و لبنان متحد در برابر رژیم صهیونیستی 

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل نیز در این باره بیان کرد: سفر وزیر خارجه به لبنان در چارچوب تلاش ایران برای تقویت محور مقاومت قابل تحلیل است. در سفر آقای امیر عبداللهیان به لبنان و دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر ، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله ، نبیه بری رئیس پارلمان و بو حبیب وزیر خارجه و سایر شخصیت های بلند پایه این کشور نشان میدهد که ایران در حقیقت تلاش دارد تا از طریق همگرایی پایداری در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را ایجاد کند و در این موضوع  کاملا جدی است.

وی ادامه داد: در این سفر آمادگی ایران میانجیگری بین تمام طوایف و جریان های سیاسی برای انتخاب رئیس جمهور توافقی را اعلام کرد.زیرا از آنجایی که الان بعد از پایان ریاست جمهوری میشل عون رئیس جمهور سابق لبنان یک نوع خلع سیاسی در این کشور ایجاد شده و فراکسیون های پارلمانی هنوز به یک جمع بندی مشخصی برای انتخاب رئیس جمهور دست نیافتند امیر عبداللهیان از همه طیف‌های سیاسی خواست که با همگرایی بیشتر بتوانند به یک شخصیت قابل قبول برای همه طیف‌های سیاسی برسند. 

وقتی روابط ایران و لبنان ترس به جان غربی می‌اندازد

ارسال سوخت به لبنان فرصتی برای ایران در برابر رقبای منطقه‌ای

هانی زاده افزود: وزیر خارجه اعلام کرد که ایران آماده کمک به لبنان برای احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی با فناوری های جمهوری اسلامی ایران است ضمن اینکه کمبود سوخت و انرژی در لنان مشکلی است که ایراندر این زمینه اعلام آمادگی کرده است که در این زمینه کمک خواهد کرد.

وقتی روابط ایران و لبنان ترس به جان غربی می‌اندازد

این کارشناس درباره اهمیت فروش سوخت به لبنان نیز بیان کرد: ایران از طریق تاجران لبنانی در تلاش است تا سوخت مورد نیاز لنبان را از طریق هزینه های بین المللی بفروشد و اینگونه نیست که رایگان باشد . این یک فرصت است برای ایران زیرا اگر ایران این اقدام را نکند لبنان برای تامین سوخت خود به سراغ کشورهایی خواهد رفت که در تقابل با ایران هستند برای مثال امارات و یا عربستان .

برچسب ها: سیاست خارجی ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
خودشان گفتند حبه یعنی هدیه ای از طرف ایران یا اونا دروغ می‌گویند یا شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
حبه نه هبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
با ارتباط بین ایران و لبنان آمریکا در معرض فروپاشی قرار گرفته یه خورده دیگه رابطه جدی تر شد امریکا حتما نابود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۴ دی ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ دی ۱۴۰۱
هر کجا بوی فتنه بیاید ال نجس سعود مثل سوسک دنبال نجاست خواری است .
آخرین اخبار