رئیس کمیسیون تلفیق مجلس مطرح کرد؛

کاهش مالیات بر سود شرکت‌ها از ۲۵ به ۱۸ درصد در بودجه ۱۴۰۲

حسینی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ حقوق تا ۷ میلیون از مالیات معاف است، گفت: پیشنهاد شده است مالیات بر سود شرکت‌ها از ۲۵ به ۱۸ درصد کاهش یابد.

سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به جلسه امروز یکشنبه ۲۵ دی این کمیسیون اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ به بخش درآمد‌ها از منابع اختصاص داشت.

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی مبانی درآمد‌های مالیات را ارائه کردند. پیشنهاد شده است مالیات بر سود شرکت‌ها از ۲۵ درصد به ۱۸ کاهش یابد و همین‌طور معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت به آستانه ۷ میلیون برسد یعنی تا ۷ میلیون معاف است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ بیان کرد: مبانی که دوستان ارائه کردند معطوف به این بود که تلاش کنند با کوشش مالیات و تکمیل پایگاه‌های اطلاعاتی به نوعی میزان بیشتری از ظرفیت مالی را بر عهده بگیرند به بیان دیگر در اینجا هیچ افزایش نرخی نداریم و هیچ فشار جدید مالیاتی پیشنهاد نشده است و همه این‌ها باعث می‌شود سازمان مالیاتی بتواند خودش را تجهیز کند و به لحاظ حقوقی از سازمان مالیاتی پشتیبانی شود تا میزان رشد مالیاتی را تحقق ببخشد.

حسینی تصریح کرد: رشد، عدد بالایی است؛ نسبت به پیش‌بینی عملکرد ۸ ماهه، متوسط حدود ۶۴ درصدد پیش بینی شده است البته رسیدگی ما به پایان نرسیده است و ما چیزی را تصویب نکردیم، اما آنچه که سازمان مالیاتی و وزیر اقتصاد تاکید کردند این مسئله را از مسیر کوشش مالیات و تکمیل اطالاعات انجام می‌دهند تا فشار بر یک پایه مالیاتی خاص.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار