ارومیه میزبان نمایشگاه بین المللی کشاورزی

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و صنایع و ماشین آلات کشاورزی و سیستم‌های آبیاری در ارومیه برگزار می شود.

سرپرست اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، تجهیزات گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری، از ۲۸ دی تا اول بهمن ماه درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهرستان ارومیه خبر داد.

سعید آبی در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کشاورزی فرصت مغتنمی است تا توانمندی‌های بخش کشاورزی استان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشوربه نمایش گذاشته شود و با شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه از کشاورزی معیشتی و سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان و اقتصادی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ارائه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی، به منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازار‌های جدید صادراتی در داخل و خارج کشورو تبادل اطلاعات و تجربیات در فضای ارتباطی و موثر نمایشگاه مهمترین مشخصه این نمایشگاه است.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: تاکنون ۷۰ موسسه و شرکت‌های داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی و بین المللی برای حضور در یازدهمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی استان اعلام آمادگی کرده اند که ۴۰ درصد در حوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، ۲۰ درصد شرکت‌ها در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، ۲۰ درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و ۲۰ درصد تجهیزات گلخانه‌ای بوده است.

آبی می گوید: فعالیت ۱۵ تا ۲۰ درصد از شرکت‌های شرکت کننده در حوزه دانش بنیان و تحقیقاتی بوده که در این نمایشگاه حضور می‌یابند که ظرفیت خوبی برای بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌ها و محصولات خود را در زمینه‌های نهاده، کود، سم، آبیاری و تجهیزات وابسته، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و تجهیزات گلخانه‌ای به نمایش می‌گذارند.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: همزمان با این نمایشگاه ۳ کارگاه آموزشی تحت عناوین، توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای و راهکار‌های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، مدیریت تاکستان‌ها و تغذیه باغات و مزارع، شناخت آفات و بیماری‌ها و ... نیز در حاشیه نمایشگاه برای علاقمندان در این زمینه برگزار خواهد شد و بازدید کشاورزان پیشرو و کارشناسان بخش کشاورزی شهرستان‌ها از غرفه‌های نمایشگاه نیز با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برنامه ریزی و هماهنگ شده است.

به گفته  آبی این نمایشگاه از ۲۸ دی تا یک بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه برگزار می‌شود و از ساعت ۱۵ عصر لغایت ۲۱ شب برای بازدید عموم و فعالان بخش کشاورزی دایر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.