توسعه اشتغال و کار آفرینی با گسترش مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه اشتغال و کار آفرینی در کشور، گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای لازم است.

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی کار باید متناسب با بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و سایر بخش‌ها از سوی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش دیده شود.

او می‌گوید: مدارک دانشگاهی باید مهارت محور باشند یعنی اینکه دانشجو در کنار تحصیل باید متناسب با رشته تحصیلی یک تخصص حرفه‌ای را نیز فراگیرد تا بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شود.

به گفته او، فنی و حرفه‌ای جایگاه شاخصی در برقراری ارتباط بین صنعت و مراکز آموزشی دارد لذا باید به این موضوع در راستای آموزش نیروی کار متناسب با بخش صنعت بیشتر توجه شود.

کعب عمیر گفت: با وجود اینکه مدرک فنی و حرفه‌ای یک مدرک جهانی و بین المللی است که در همه نقاط جهان معتبر است، اما در کشور ما برای ان چندان اهمیتی قائل نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در بخش‌های مولد و تولیدی نیازسنجی از نظر نیروی کار مورد نیاز صورت نگرفته و افراد بدون داشتن تخصص لازم صرفا برای داشتن شغل به کارخانه‌ها و واحد‌های مولد و تولیدی مراجعه می‌کنند گفت: باید این نکته را مد نظر داشت که مسیر اشتغال از مهارت آموزی و فنی و حرفه‌ای می‌گذرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.