رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

برای واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۲ باید فکر ویژه‌ای شود

طاهری گفت: کمبود و عطش برای خودرو تا مدت‌ها وجود دارد و باید در بودجه سال ۱۴۰۲ برای واردات خودرو فکر ویژه‌ای شود.

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های حوزه‌های صنعت و معدن در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در حوزه معدن توجه به اکتشاف باید در اولویت قرار گیرد، زیرا زنجیره اکتشاف نسبت به سایر زنجیره‌ها توسعه کمتری داشته، هرچند کمیسیون صنایع و معادن مجلس اصلاح قانون معادن را در دستور کار دارد، اما در بودجه سال آینده باید توجه ویژه‌ای به موضوع اکتشاف شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: از میان ۶۴ ماده معدنی موجود در کشور باید حوزه‌هایی که با وجود ظرفیت خوب و مناسب، به آن‌ها بی توجهی شده مانند مس، سنگ‌های تزئینی، سنگ‌های ساختمانی و... در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اولویت‌های حوزه صنعت، ادامه داد: در قوانین بودجه و برنامه باید پیشران‌ها و اولویت‌های صنعت مشخص شود؛ به طور مثال ما در صنعت نساجی درحوزه‌های دوخت، بافت، رنگ‌رزی و... ظرفیت خوبی داریم، اما نیازمند نوسازی ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت خوب صنعت لوازم خانگی، اضافه کرد: اگر تحقیق و توسعه در این حوزه را افزایش دهیم و به ساخت داخلی عمق بخشیم، می‌توان علاوه بر تامین نیاز داخلی، کشور‌های اطراف را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

طاهری با بیان اینکه در صنایع ریلی، هوایی و دریایی متاسفانه غفلت صورت گرفته که باید در سال‌های پیش روی به این صنایع توجه ویژه شود، تصریح کرد: در صنایع نوظهور مانند صنعت میکروالکترونیک و صنعت فضایی باید هزینه شود، زیرا آینده دنیا به این سمت می‌رود بنابراین ما باید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت ویژه سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره موضوع خودرو نیز گفت: فعلا کمبود و عطش برای خودرو تا مدت‌ها وجود دارد، زیرا حدود ۴ سال واردات خودرو ممنوع و تولید نیز بسیار کم بود که باید از طریق افزایش ظرفیت تولید داخل و واردات این کمبود را جبران کرد از سوی دیگر توجه به ارتقای کیفیت نیز باید محقق شود؛ در بودجه سال ۱۴۰۲ باید برای واردات خودرو فکر ویژه‌ای شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار