مردم به پرندگان مهاجر غذا ندهند

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از مردم خواست برای حفظ محیط زیست پرندگان مهاجر در منطقه هفتاد قله به آنها غذا ندهند.

زهرا موسوی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه برف سنگینی نباریده و حیات وحش هفتاد قله برای تهیه آذوقه مشکلی ندارد گفت: غذادهی دستی به پرندگان، نظم اکوسیستم را بر هم می‌زند و روند طبیعی زندگی پرندگان را مختل می‌کند و سبب می‌شود دوره درست مهاجرت آنها به خوبی انجام نشود.

او تاکید کرد: به همین دلیل نیازی به غذادهی با روش دستی نیست، البته محیط زیست امدادرسانی به پرندگان را در زمان یخبندان انجام می دهد و نباید با غذادهی بیجا روند طبیعی زندگی و مهاجرت آنها را مختل کرد.مردم به پرندگان مهاجر غذا ندهند

یکی از مهمترین مناطق تحت حفاظت محیط زیست در استان مرکزی منطقه هفتاد قله اراک است که به لحاظ زیستگاه خاص، حیات وحش خاص خود را دارد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: منطقه هفتادقله کوهستانی است و این کوه‌ها مناطق برآفتاب و نسار را ایجاد کرده و در مناطق بر آفتاب، برف‌ سریع آب می‌شود و حیوانات دچار کمبود غذا نمی‌شوند.

موسوی در خصوص وضعیت پرندگان مهاجر در منطقه تالاب میقان اراک هم گفت: خوشبختانه امسال هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این تالاب مشاهده نشده است.

او افزود: پرندگان مهاجر منطقه تالاب میقان به دلیل مساعد نبودن شرایط در سیبری دست به مهاجرت به سمت عرض‌های جنوبی و تالاب میقان می‌زنند و این نشان می‌دهد هر زمان شرایط را نامناسب ببینند، منطقه را ترک می‌کنند به همین دلیل نیازی به کمک یا غذادهی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.