شورا‌ها پیگیر جذب سرمایه‌گذار در شهر‌های محروم اردبیل باشند

استاندار اردبیل گفت: شورا‌های اسلامی شهر‌ها می‌توانند با جذب سرمایه‌گذار در شهر‌های محروم، موجب ایجاد درآمد پایدار در منطقه شوند.

سید حامد عاملی حرکت قاعده‌مند و همراه با وحدت و همدلی در مسیر تعیین‌شده را منجر به پیشرفت عنوان کرد و گفت: شورا‌های اسلامی شهر‌ها می‌توانند با جذب سرمایه‌گذار در شهر‌های محروم، موجب ایجاد درآمد پایدار در منطقه شوند.

استاندار اردبیل در نشست با اعضای شورای اسلامی استان بیان کرد: شورا‌های اسلامی شهر‌ها می‌توانند با جذب سرمایه‌گذار در شهر‌های دارای محرومیت، موجب ایجاد درآمد پایدار در منطقه شوند که با توجه به حمایت مسؤولان استانی، انجام پیگیری در این زمینه از سوی شورا‌ها لازم است.

عاملی افزود: حرکت قاعده‌مند و همراه با وحدت و همدلی در مسیر تعیین‌شده، منجر به پیشرفت می‌شود و در این راستا باید مسیر را برای سرمایه‌گذاری باز کنیم.

او ادامه داد: ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی بسیاری در استان اردبیل وجود دارد که به‌دلیل عدم استفاده مناسب و کمبود زیرساخت‌ها، نتوانسته‌ایم این ظرفیت‌ها را به ثروت تبدیل کنیم.

پیشرفت اقتصادی نیازمند توجه جدی به تولید است

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در خصوص سرمایه اجتماعی رتبه مناسبی در سطح کشور داشته و دارای ظرفیت مطلوبی است، ولی به لحاظ اقتصادی ضعیف بوده و نیازمند توجه جدی به تولید هستیم چراکه اقتصاد محصول تولید است و باید تولید کالا و خدمات اتفاق بیفتد تا به پیشرفت اقتصادی پایدار دست یابیم.

عاملی تصریح کرد: توسعه بیمارستانی و زیرساخت‌های ارتباطی آن چنان که باید، در استان اردبیل انجام نشده و ۸ شهرستان استان درگیر تنش آبی است که برای رفع این مسائل و عقب‌ماندگی‌ها، اقداماتی آغاز شده است.

او اظهار کرد: در کنار این مشکلات، ما در نقطه انتهایی گازرسانی قرار داریم و در صورت عدم توجه به استفاده مناسب، برخی مناطق با افت فشار مواجه می‌شوند که در این زمینه اجرای خط دوم انتقال گاز در دستور کار است.

گفتنی است؛ در این نشست اعضای شورای اسلامی استان پیشنهاد‌ها و درخواست‌های شهر‌های مربوط را مطرح کردند و استاندار اردبیل روند اقدامات انجام‌گرفته در حوزه‌ها و شهرستان‌های مطرح‌شده را تشریح کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.