کلاهبرداری مجرمان با ترفند کلاس‌های خصوصی مجازی

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان در زمان ثبت‌نام فرزندان خود در کلاس‌های خصوصی آنلاین مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: با توجه به آلودگی هوا یا تمهیدات دولت جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تعطیلی مدارس، والدین نگران افت تحصیلی فرزندان خود هستند و برای جبران این افت به دنبال کلاس‌های خصوصی هستند تا بتوانند عقب افتادگی دانش آموزان خود را جبران کنند.

او افزود: بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی، از سوی مجرمان سایبری بوده و هدف آن‌ها سوءاستفاده‌های مالی و اخاذی از شهروندان است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اضافه کرد: در زمان ثبت‌نام فرزندان در کلاس‌های تخصصی آنلاین، کلاهبردار از کاربران می‌خواهد که مبالغ ناچیزی را به عنوان پیش ثبت‌نام واریز کنند، سپس با هدایت کاربران به صفحات و درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت و حساب آن‌ها را خالی می‌کند.

او گفت: جمع‌آوری اطلاعات شخصی و هویتی از دیگر موارد مجرمانه‌ای است که به دنبال آن شاهد اخاذی از خانواده‌ها یا دانش‌آموزان هستیم.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: خانواده‌ها می‌توانند علاوه‌بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی، با استفاده از روش‌های مختلف مانند کتاب‌ها و cd‌های کمک آموزشی و مواردی از این قبیل باعث تقویت سطح سواد فرزندان خود شوند، همچنین برای استفاده از کلاس‌های آنلاین از مؤسسه‌های معتبر و شناخته شده درخواست خدمات کنند و مراقب باشند اطلاعات محرمانه و خصوصی خود و فرزندانش را در اختیار کلاهبرداران نگذارند.

او خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.