ایمانیه:

پیشنهادات مربوط به شرایط کاری بانوان شاغل در فارس تهیه شود

استاندار فارس با اشاره به برخی از اختیاراتی که به استانداران تفویض شده است، گفت: پیشنهادات مربوط به شرایط کاری بانوان، به ویژه افراد متاهل و دارای فرزند از جانب دفتر امور بانوان استانداری تهیه و برای تصمیم گیری ارائه شود.

محمدهادی ایمانیه در دیدار با بانوان شاغل در زیرمجموعه وزارت کشور و استانداری فارس به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، بیان کرد: جایگاه زن در دین، اعتقاد، مذهب و مسلک مسلمانان خاص و قابل ستایش است.

او گفت: بنابر احادیثی که به ما منتقل شده، اولین فردی که وارد بهشت می‌شود حضرت فاطمه زهرا (س) است.

استاندار فارس به زنانی که در تاریخ اسلام به الگو‌های موثر و شاخص در جامعه بشری تبدیل شده‌اند هم اشاره و اضافه کرد: جایگاه و شان بانوان در مقایسه‌های معمولی تعریف نمی‌شود بلکه نسبت به مقامات علمی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی آنان مشخص می‌شود.

ایمانیه با گلایه از روش‌های مرسوم در پرداخت اضافه کاری پرسنل استانداری فارس، بر لزوم بازنگری در شیوه‌های آن تاکید و اضافه کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نسبت به بازنگری راه‌های فعلی اقدام و نتیجه را در شورای معاونین مطرح کند.

او همچنین با اشاره به برخی از اختیاراتی که به استانداران تفویض شده است، عنوان کرد: پیشنهادات مربوط به شرایط کاری بانوان، به ویژه افراد متاهل و دارای فرزند از جانب دفتر امور بانوان استانداری تهیه و برای تصمیم گیری ارائه شود.

استاندار فارس تاکید کرد: کاهش ساعت کاری بانوان در محل فعالیت و انجام دورکاری از منازل، علاوه بر اینکه موقعیت مناسبی برای انجام وظیفه همسرداری و تربیت فرزند را برای ایشان فراهم می‌آورد، منجر به رضایت خانواده‌ها نیز خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به اینکه ازدواج و فرزند آوری امری مهم و قابل توجه در نظام اسلامی است، گفت: عمدتا در مسئله ازدواج مباحث سخت افزاری نظیر تامین جهیزیه و سایر موارد مورد توجه قرار می‌گیرد و به مسائل نرم افزاری آن کمتر توجه می‌شود؛ در استانداری فارس و سایر واحد‌های زیر مجموعه وزارت کشور بسته‌ی تشویقی ازدواج با توجه بیشتر به مسائل نرم افزاری تهیه و ارائه شود.

او به اهمیت تندرستی و سلامت بانوان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار امکانات موجود در استانداری، با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با سایر ادارات و مجتمع‌های ورزشی زمینه استفاده آسان و رایگان بانوان از آن مجموعه‌ها فراهم شود.

استاندار فارس به کاهش ساعت کاری ادارات به منظور صرفه جویی و کاهش میزان استفاده از سوخت اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولین فنی و تاسیسات دستگاه‌های اجرایی استان ضمن بررسی و رفع نواقص موجود در سیستم‌های حرارتی مجموعه‌های خود، حداکثر نیم ساعت قبل از شروع ساعت کاری نسبت به فعال کردن سامانه‌های گرمایشی اقدام کنند.

ایمانیه با بیان اینکه طبق قانون، بانوانی که داراری فرزندان زیر شش سال هستند می‌توانند زودتر به منزل بروند، گفت: در شرایط فعلی نیز بانوانی که مشمول این قانون می‌شوند، می‌توانند زودتر به منزل مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار