وزیر آموزش و پرورش:

دیپلماسی آموزشی با کشورهای همسایه را آغاز خواهیم کرد

وزیر آموزش و پرورش با رئیس  موسسه آموزشی اکو در سالن جلسات دفتر وزیر  در ساختمان شهید رجایی درباره دیپلماسی آموزشی با کشورهای همسایه و عضو اکو گفت و گو کرد.

یوسف  نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه دیدار با آکف کرچی، رئیس  موسسه آموزشی اکو (ECO) که در سالن جلسات دفتر وزیر  در ساختمان شهید رجایی برگزار شد گفت: باتوجه به شرایط و سیاست جدید در دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط با کشورهای نزدیک و هم پیمان، وزارت آموزش و پرورش نیز دیپلماسی آموزشی با کشورهای دیگر را آغاز کرده است. 

وی افزود: ما پیشرفت‌های خوبی در حوزه دانش آموزان و معلمان در جمهوری اسلامی ایران داریم. 

وی اضافه کرد: برنامه آموزشی که به توافق ما دو کشور ایران و ترکیه برسد به علت سنخیت فرهنگی بین کشورهای عضو اکو، قابلیت استفاده در کشورهای دیگر را هم دارد. 

توسعه آموزش های مهارتی با کشورهای همسایه

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این جلسه با بیان اینکه با توجه به تربیت نیروی متخصص در حوزه توسعه نیروی انسانی و همچنین تاثیر این آموزش ها در راستای توسعه اقتصادی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایران شکل گرفت و قدمت ۱۰۰ ساله دارد گفت: در همین راستا و با هدف اجرای سیاست‌های دولت، توسعه آموزش های مهارتی با کشورهای همسایه تحت عنوان دیپلماسی مهارتی برنامه ریزی شد. 

وی افزود: هدف ارتباط و تعامل بیشتر در حوزه تربیت نیروی انسانی است. ایجاد هنرستان‌های مشترک با کشورهای همسایه، برگزاری جشنواره‌ها و المپیادهای دو و چندجانبه، همچنین ارتباط کلان در حوزه سیاست گذاری و برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی و حرفه ای در این راستا مدنظر است و دنبال می‌شود. 

تدوین برنامه تحصیلات تکمیلی برای کشورهای عضو اکو

آکف کرچی، رئیس  موسسه آموزشی اکو (ECO) نیز در این دیدار با بیان اینکه اکو یک موسسه بین المللی است که معاهده‌های بین المللی در آن به امضاء رسیده و در سال ۲۰۱۷ عملیاتی شد و آغاز به کار کرد گفت: برنامه تحصیلات تکمیلی برای مهمان شدن دانشجویان به کشورهای عضو اکو تدوین کرده‌ایم. دو دانشجوی دکترا قرار است از ایران بازدید و کتاب راهنمای بین المللی دانشجویان را برای دانشجویان خارجی تبعه کشورهای عضو تهیه کنند. همچنین برنامه‌ای برای تبادل مدرسین موسیقی داریم. همچنین وبسایتی را برای دانشجوها طراحی کردیم و در حال جمع آوری اطلاعات از دانشگاههای کشورهای عضو هستیم تا همه این داده ها را در این سامانه واحد قرار دهیم. 

کرچی ادامه‌داد: ایجاد واحد تدریس زبان کشورهای عضو اکو را نیز در دستورکار قرار داده‌ایم، مثلا نحوه آموزش زبان فارسی در ترکیه و مانند آن؛ همچنین بررسی وضعیت آموزش علوم پایه را در کشورهای عضو آغاز کرده ایم. طی دو سه سال اخیر گزارش‌هایی را تهیه و به وزرای کشورهای عضو ارائه کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار