پیشرفت ۴۰ درصدی صحن و شبستان حضرت زینب (س) در کربلا

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به پروژه صحن و شبستان حضرت زینب (س) در حرم امام حسین (ع) گفت: این پروژه هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی و اجرای مرحله نازک‌کاری در حال انجام است.

نشست هیئت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان سپیدان با حضور اسکندر قاسمی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس، حجت‌الاسلام افروغی، امام جمعه سپیدان، محمد رضایی فرماندار سپیدان و سایر اعضا هیئت امنا در محل دفتر امام جمعه سپیدان برگزار شد.

اسکندر قاسمی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس در این جلسه برگزاری منظم جلسات ماهانه هیئت امنا ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات شهرستان با محوریت امام جمعه و با شرکت همه اعضا را یک درخواست مهم دانست و گفت: دعوت مردم جهت قدم بر داشتن در این راه پر خیر و برکت از توسط تمامی اعضا هیئت امنا یک اصل مهم در این راه است و مساعدت همه نهاد‌های فرهنگی در شهرستان و ایجاد پایگاه دائمی جمع‌آوری نذورات مردمی در جهت تسهیل در فرایند اهدای نذر یک اقدام مهم است که با مساعدت تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان سپیدان فراهم می‌شود.

او گفت: این جلسات به ایجاد وحدت رویه و نظم هماهنگ در جهت همفکری و تعامل با ستاد شهرستان بسیار کمک می‌کند و از این طریق می‌توان به برنامه‌ریزی در جهت مشارکت حداکثری مردم شهرستان سپیدان در فیض عظیم توسعه حرم‌های مطهر اقدام کرد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه خدمت به آستان مقدس ائمه اطهار توفیقی بزرگ است که خدای متعال نصیب هرکسی نمی‌کند، گفت: اگر امروز آجر بر آجر حرم مطهر سیدالشهدا (ع) می‌گذاریم از برکت خون شهیدان و از عنایات خاصه حضرت زهرا (س) است.

قاسمی به اجرای طرح توسعه‌ای حرم مطهر امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم در حرم مطهر امام حسین (ع) عدم فضای مناسب در جهت زیارت زوار حسینی در طی این سال‌ها خصوصاً در ایام شلوغ مانند ماه محرم و اربعین حسینی بود که با همراهی مهندسان و اساتید دانشگاهی فهیم کشورمان طرح توسعه‌ای حرم مطهر امام حسین (ع) در قالب ساخت چهار صحن بزرگ در اطراف حرم سیدالشهدا (ع) طراحی و به تائید رسید.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: ساخت صحن و شبستان حضرت زینب (س) حدفاصل باب القبله تا باب‌الراس حرم مطهر به طرف خیمه‌گاه حسینی به عنوان فاز اول این طرح توسعه‌ای به مرحله اجرا درآمد که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در کل و تکمیل ۱۰۰ درصدی سازه بتونی آن و اجرای مرحله نازک کاری، در حال پیشرفت است.

طرح توسعه‌ای زیر سطحی حرم مطهر امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) از دیگر مواردی بود که قاسمی به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم ساخت فضای مسقف برای پاسخگویی به نیاز‌های رفاهی و خدماتی زائران حرم مطهر کاظمین به‌ویژه در ایام شلوغ زیارتی مانند اربعین حسینی و شهادت امام موسی کاظم (ع)، طرح احداث صحن امام محمدباقر (ع) در سرداب (طبقه زیرین) صحن آیت‌الله شهید باقر صدر در برنامه کاری ستاد قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.