بهره مندی ۸۱۴ کودک چهارمحال و بختیاری از حمایت‌های تغذیه‌ای

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۸۱۴ کودک زیر پنج سال این استان از حمایت‌های تغذیه‌ای این نهاد حمایتی بهره‌مند هستند.

جاسم محمدی فارسانی با اشاره به اینکه طرح حمایت تغذیه‌ای این نهاد برای حمایت از مادران باردار و کودکان زیر پنج سال که دارای مشکل سوء تغذیه هستند، از ۱۵ سال گذشته آغاز شد، گفت: در این طرح کودکان دارای سوءتغذیه از طرف مراکز بهداشت شناسایی و به نهاد‌های حمایتی معرفی می‌شوند.

به گفته وی، در این طرح برای هر کودک زیر پنج سال دارای سوء تغذیه کارت خرید تهیه و ماهانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال به حساب کودکان واریز می‌شود.


بیشتر بخوانید


محمدی اظهار داشت: در این طرح برای حمایت از مادران باردار و شیرده نیز برنامه ریزی انجام شده و هم اکنون ۹۱۶ مادر باردار، زیرپوشش این طرح قرار دارند و ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به حساب این زنان واریز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این کارت خرید فقط برای تهیه و خرید مواد خوراکی است، گفت: کودکان دارای سوء تغذیه به مدت ۱.۵ (یک و نیم) سال و مادران باردار و شیرده یک سال زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند و سپس از چرخه حمایت خارج و افراد جدید جایگیزین می‌شوند.

محمدی اظهار داشت: این طرح حمایتی برای رفع سوء تغذیه کودکان و مادران باردار اجرا می‌شود تا از عوارض جبران ناپذیر سوء تغذیه بر این قشر جلوگیری شود.

به گفته وی، این طرح با هدف ارتقای وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانواده‌های نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینه تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب و رشد کودک در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.