مدیرعامل شرکت برق استان ایلام:

۹۰ خانواده عشایر ملکشاهی سامانه قابل حمل خورشیدی دریافت کردند

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت: ۹۰ خانواده عشایر در شهرستان ملکشاهی سامانه قابل حمل خورشیدی دریافت کردند.

۹۰ دستگاه سامانه قابل حمل خورشیدی برای تامین برق اضطراری امروز سه‌شنبه (۲۷ دی‌ماه) در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت برق و مدیرکل امور عشایری استان ایلام به عشایر شهرستان ملکشاهی تحویل داده شد.

ناصری،مدیرعامل شرکت برق استان ایلام در این آیین گفت: تا کنون در فاز اول سه هزار و ۱۰۰ سامانه قابل حمل خورشیدی به عشایر استان تحویل داده شده است.

وی افزود: در فاز دوم نیز براساس هدف گذاری ۶۵۰ سامانه دیگر به عشایر استان تحویل داده خواهد شد.

ناصری بیان کرد: برای هرکدام از این سامانه‌ها ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و تا کنون ۵۵۰ سامانه نیز به مردم استان تحویل داده شده است و انتظار می‌رود تا تابستان سال آینده ۶۵۰ سامانه دیگر به دست عشایر استان برسد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های وزارت نیرو در سال‌های اخیر با هدف محرومیت‌زدایی و برخورداری مناطق عشایری از نعمت برق، واگذاری سامانه‌های خورشیدی است.

ناصری گفت: توان این سامانه‌های خورشیدی پنج کیلووات است و ۹۰ درصد هزینه‌های این سامانه‌ها شامل پنل، اتصالات و باتری توسط وزارت نیرو پرداخت می‌شود و این سامانه می‌تواند برق را در سه روز غیرآفتابی در اختیار جامعه عشایری قرار دهد.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام عنوان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو، احداث سامانه‌های خورشیدی برای مشترکان به صورت پشت‌بامی است این برنامه قرار است با اولویت مناطق محروم و روستایی به تعداد ۵۵۰ هزار سامانه عملیاتی شود و پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده تکمیل شود.

ناصری افزود: سهم استان نیز از این محل سالانه سه هزار سامانه خورشیدی پشت‌بامی است که با اولویت مناطق روستایی و کمتر برخوردار واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام گفت: یک هزار و ۱۰۰ مورد از این سامانه‌ها به مددجویان نهاد‌های حمایتی تعلق می‌گیرد که با معرفی این نهاد‌ها با تسهیلات ویژه به آن‌ها واگذار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.