تولید ۱۰۰ هزار تن گندم با تداوم بارش‌ها در بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: گندم در ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان کشت شده و با تدوام بارش باران پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن محصول شده است.

کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تداوم بارش باران اظهار داشت: بارش باران در فصل سرما امسال تاکنون مطلوب بوده است که سبب خوشحالی کشاورزان و بهره‌برداران شده است.

وی با اشاره به کاهش دمای هوا در استان بر مدیریت تغذیه در مزارع غلات برای کنترل و کاهش خسارت سرما تأکید کرد و گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در استان ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار و سطح گندم دیم افزون بر ۸۵ هزار هکتار است.

توکلی بیان کرد: کشاورزان باید در روز‌های سرد از مصرف کود ازت به‌صورت سرک در مزارع دیم خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نباید استفاده از کود سرک را به بعد از سرما موکول کنند افزود: در صورتی که سرما ایجاد خسارت در مزرعه کرد در نخستین فرصت محلول‌پاشی با کود ازته با غلظت ۳ درصد انجام شود.
 
توکلی با بیان اینکه در مزارع آبی بهترین روش برای مبارزه با سرما تغذیه از ابتدای فصل است گفت: در هنگام سرما تغذیه مزارع کارایی ندارد و نیتروژن اضافی در گیاه سبب حساسیت گندم به سرما می‌شود و باید پس از سرما از ترکیبات غذایی کامل مانند اسید‌های امینه و جلبک‌های دریایی همراه با عناصر غذایی به‌صورت محلول‌پاشی استفاده کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.