برگزاری دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت

دهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، با تجلیل از مادران و همسران شهدا در کرمانشاه برگزار شد.

سردار بهروز خوشبخت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، امروز (۲۷ دی) در جشنواره ای که با حضور خانواده معظم شهدا و جمعی از فرماندهان نظامی برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره را بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا عنوان کرد و گفت : این بانوان با تاسی از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) توانسته‌اند اسوه صبر و مقاومت شوند و باید به عنوان الگو‌هایی موفق به جامعه معرفی شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از بیش از ۹۵۰ بانوی اسوه صبر و مقاومت استان کرمانشاه تجلیل شده، افزود: این خواهران دوشادوش رزمندگان درگیر جنگ بودند و با پشتیبانی و همراهی خود رزمندگان را راهی جبهه می‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه هزار و یکصد و یازده زن شهیده و ۱۸۵۰ زن جانباز دارد، گفت: استان کرمانشاه از نظر تعدای شهدای زن مقاوم دوم کشور را داشته و بیشترین جانبازان زن کشور هم از کرمانشاه هستند.

خوشبخت با اشاره به ظرفیت بالای استان برای تهیه آثار هنری در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: باید با کار هنری ایثارگری بانوان استان در دوران دفاع مقدس را به نسل حاضر و آیندگان انتقال دهیم.

با مقاومت رزمندگان یک وجب از خاک ما به بیگانگان داده نشد

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به صبر و مقاومت رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندادیم بخاطر مقاومت رزمندگان بوده که سهم مادران و همسران شهدا در این مقاومت‌ها و از خودگذشتگی‌ها برجسته است.

احمدی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا به تاسی از حضرت زهرا (س) توانسته‌اند الگوی صبر و مقاومت شوند، گفت: حضرت زهرا (س) برای پدرش بهترین دختر، برای فرزندانش بهترین مادر و برای همسرش بهترین بانو بود، به طوری که حضرت علی (ع) در وصف ایشان عنوان کرده بود که حضرت زهرا (س) در طول عمر با برکت خویش از من هیچ نخواست.

احمدی اشاره‌ای هم به اغتشاشات اخیر کشور داشت و گفت: در جریان اغتشاشات اخیر با وجودی که ۴۷ کشور به مقابله با ما آمده بود و بجز کار کردن روی بعد روانی، جانیان خود را هم سرکرده اغتشاشات کرده بودند، اما به یاری خداوند و با تلاش بانوان برای تربیت فرزندانشان به تاسی از مکتب حضرت زهرا (س) نتوانستند به اهداف خود برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب برسند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.