نابودی آفات و علف‌های هرز در مزارع گندم و جو

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات و علف‌های هرز در ۴ هزار و ۲۰۶ هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا در مزارع گندم و جو استان مازندران، گفت: با آفات و علف‌های هرز در ۴ هزار و ۲۰۶ هکتار از مزارع گندم و جو استان از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون مبارزه شیمیایی شد.

او به مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در ۲ هزار و ۸۰۱ هکتار مزارع گندم استان اشاره کرد و افزود: مبارزه با آفات در یک هزار و ۱۴۳ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که یک هزار و ۱۸ هکتار آن علیه حلزون، ۱۱۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۱۵ هکتار با کرم مفتولی بود.

زاغی با اشاره به مبارزه شیمیایی علیه علف‌های هرز در یک هزار و ۶۵۸ هکتار مزارع گندم استان، گفت: مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در ۳۹۶ هکتار، کشیده برگ در ۵۲۰ هکتار و توام (دومنظوره) در ۷۴۲ هکتار مزارع گندم استان انجام شد.

او گفت: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس انجام شد.

زاغی درباره مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در مزارع جو استان، افزود: مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در یک هزار و ۴۰۵ هکتار مزارع جو استان تاکنون انجام شده است.

او با اشاره به اینکه با آفت حلزون در ۱۹۰ هکتار و کرم مفتولی در ۱۰ هکتار و علیه بیماری سفیدک سطحی در ۹۰ هکتار مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد، گفت: علیه علف‌های هرز کشیده برگ در ۵۵۰ و پهن برگ در ۵۶۵ هکتار مزارع جو استان تاکنون مبارزه شیمیایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار