مصرف گاز در کشور ۶۴۳ میلیون مترمکعب رسید

در شبانه روز گذشته مصرف گاز در کشور ۶۴۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

در شبانه روز گذشته مصرف گاز در کشور ۶۴۳ میلیون مترمکعب رسیده است و بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۷۵ درصد از گازی که در کشور و میادین گازی تولید و به شبکه تزریق شده, مصرف کرده اند. این عدد برای این روز‌هایی که با کمبود گاز مواجه هستیم، بسیار بالاست. به خصوص در استان‌هایی که در شمال و شمال شرق کشور قرار گرفته اند.

 برای صرفه جویی کردن یکی از آسان‌ترین راهکار‌هایی که وجود دارد این است که فقط یک مقدار دمای منازل خود و واحد تجاری را کمتر کنیم، با این کار ممکن است با خاموش کردن یک رادیاتور، یک شوفاژ در یک اتاق می‌توانیم تا ۲۵ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی کنیم. ۲۵ میلیون مترمکعب معادل مصرف ۵ استان است. به عنوان مثال معادل نیاز ایلام، سمنان، خراسان شمالی و جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد است.

پیش بینی مصرف گاز کشور تا روز ۱۱ بهمن مصرف به ۷۰۰ میلیون مترمکعب نزدیک شود، اگر مردم در کل کشور مقداری مصرف گاز را کمتر کنند، نه تنها برای تامین گاز بلکه تامین برق هم با مشکل مواجه نخواهیم شد، چون در حال حاضر نیروگاه‌های برق به دلیل این که مخازن سوخت ذخیره شان بسیار افت و کاهش پیدا کرده است و این احتمال وجود دارد که اگر صرفه جویی مناسبی در مصرف گاز نداشته باشند و برای تامین برق هم با مشکل برخورد می کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار