سرپرست فرمانداری شهربابک تأکید کرد:

ضرورت آموزش امداد و کمک های اولیه برای عموم

سرپرست فرمانداری شهربابک گفت: میلیون‌ها انسان در اثر آگاهی نداشتن در حوادث دچار آسیب و جراحت جدی می‌شوند.

علیرضا جلالی در نشست صمیمی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهمیت فراگیری آموزه‌های امدادی افزود: این آموزش‌ها در زندگی شخصی من بسیار تاثیرگذار بوده است.

او فراگیری آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه برای عموم ضروری دانست و گفت: میلیون‌ها انسان در اثر آگاهی نداشتن در حوادث دچار آسیب و جراحت جدی می‌شوند.

جلالی ضمن قدردانی از خدمات و زحمات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: وقتی که نیرو‌های بشردوست جمعیت هلال احمر، داوطلبانه به یاری آسیب دیدگان می‌شتابند، در نزد خدا عزیزترند.

او با اشاره به جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و بشردوستانه بیان داشت: همکاری و تعامل دستگاه‌ها و سمن‌ها با هدف هم افزایی باعث ارتقا و پیشرفت فعالیت‌های عام المنفعه می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهربابک افزود: فرمانداری شهربابک با همکاری بنگاه‌های اقتصادی و همراهی دستگاه‌های تربیتی و آموزشی، اردوگاه وسیعی در این شهرستان احداث خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز با اشاره به فعالیت وسیع مراکز درمانی و توانبخشی این جمعیت در سراسر استان بیان کرد: شهربابک یکی از شهر‌هایی است که اولین مرحله از ارائه خدمات درمانی و توانبخشی را در آن آغاز کردیم.

فلاح افزود: معلولین شهرستان پیش از این برای دریافت خدمات به مرکز استان و همچنین استان‌های شیراز، یزد و تهران مراجعه می‌کردند.

او با اشاره به احداث ساختمان توانبخشی هلال احمر در شهربابک، بیان کرد: این پروژه عمرانی تاکنون با همکاری مس خاتون آباد ۶۰ درصد رشد فیزیکی داشته است.

فلاح گفت: تجهیزات ارتوپدی و کاردرمانی مرکز جامع توانبخشی بر عهده جمعیت هلال احمر است.

او در ادامه به احداث پایگاه امدادونجات در رباط تصریح کرد: ارائه خدمات امدادی، درمانی و آموزشی از اولویت‌های جمعیت هلال احمر در شهربابک است.

فلاح بیان داشت: با توجه به وقوع حوادث جاده ای، کوهستانی، سیل و غرق شدگی در این شهرستان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای همه اقشار در شهربابک در اولویت جمعیت هلال احمر است.

محمدامیرخانی معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این نشست عنوان کرد: شهربابک زیرساخت‌های امدادی دارد و پایگاه جوزم از سال ۷۶ راه اندازی شده و تمامی حوادث علی الخصوص سوانح در فصل سرما و مناطق صعب العبور را پوشش می‌دهد.

او افزود: بر اساس قانون مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر متولی آموزش‌های همگانی است که این موضوع با همکاری فرمانداری در شهرستان محقق خواهد شد.

به گفته او، راه اندازی و تجهیز اتاق آماده عملیات و مانیتورینگ در جمعیت هلال احمر و در سطح کوچکتر در مجمتع مس خاتون آباد از اهمیت والایی برخوردار است و بنگاه‌های اقتصادی بهترین ظرفیت برای رشد و ارتقای شهرستان‌ها هستند.

مسئول دفتر نمایندگی در جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جلسه بیان کرد: مس خاتون آباد شهربابک یک فرصت و ظرفیت برای ترویج فعالیت‌های بشردوستانه و عام المنفعه است.

او با اشاره به اهمیت خدمت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر افزود: ارائه خدمات درمانی و توانبخشی به معلولین تاثیر بسیاری در زندگی عادی آن‌ها و خانواده هایشان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار