شرکت بیش از ۲ هزار داوطلب گچسارانی در آزمون سراسری

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری با هم رقابت می‌کنند.

انوشیروان قیطاسی با بیان اینکه ۲ هزارو ۸۰۰ داوطلب گچسارانی آماده رقابت در نوبت اول کنکور سراسری هستند، گفت: از این تعداد، یک هزار و ۸۰۰ داوطلب در رشته تجربی و دیگر شرکت کنندگان در رشته‌های ریاضی، انسانی، هنر و زبان خارجه باهم رقابت می‌کنند.

او افزود: از این تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری امسال یکهزارو ۸۰۰ نفر دختر و بقیه آن‌ها مرد هستند.

قیطاسی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده آزمون کنکور سراسری امسال گچساران در ۱۹ حوزه برگزار می‌شود و تمامی شرایط حفاظتی برای برگزاری کنکور فراهم شده است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: آزمون رشته علوم تجربی صبح روز پنج شنبه ۲۹ دی، آزمون زبان‌های خارجه عصر فردا، آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی صبح روز جمعه ۳۰ دی و آزمون هنر نیز عصر همان روز برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کنکور امسال نسبت به سال‌های قبل تغییراتی دارد، ادامه داد: مهمترین تغییر کنکور حذف دروس عمومی از آزمون سراسری و نیز برگزاری آن در ۲ نوبت است، ضمن اینکه داوطلب مختار است در یک یا هر۲ نوبت کنکور شرکت کند که سازمان سنجش بالاترین نمره کسب شده را برای او لحاظ خواهد کرد.

او می‌گوید: تاثیر معدل کتبی در کنکور سال جدید ۴۰ درصد است که سهم دروس عمومی ار این میزان ۲۶ درصد است.

قیطاسی اضافه کرد: در مورد دروس عمومی، نمره کل هر درس که در سابقه تحصیلی داوطلب موجود است، ملاک محاسبه سازمان سنجش خواهد بود.

او عوامل اجرایی کنکور سراسری امسال در گچساران را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از دستگاه‌های اجرایی خواهشمندیم در خصوص برگزاری این آزمون نهایت همکاری را با این اداره داشته باشند تا فرزندان ما در آرامش و با خیالی آسوده آزمون خود را سپری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.