اختصاص ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اختصاص ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد.

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کشاورزی آذربایجان غربی با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی از ۲۸ دی تا یک بهمن در محل برگزاری دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه این نمایشگاه برپا شده و از ساعت ۱۵ عصر لغایت ۲۱ شب برای بازدید عموم و فعالان بخش کشاورزی دایر خواهد بود.

خسرو شهبازی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز ۲۸ دی ماه در این مراسم افتتاحیه تصریح کرد: در این نمایشگاه ۷۰ شرکت داخلی و خارجی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، یزد، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی و رضوی و همدان شرکت دارند همچنین نمایندگی‌هایی از کشور‌های روسیه، ترکیه، ژاپن و آلمان حضور دارند.

سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه استان از قطب‌های برتر کشاورزی و دامپروری است، خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی جزو استان‌های تامین کننده امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود و بهشت باغات ایران تلقی می‌شود.

وی یاد آور شد: یکی از نکاتی که باید در استان مورد توجه قرار گیرد بحث اجرای الگوی کشت و افزایش بهره وری و راندمان تولید باتوجه به وسعت اراضی کشاورزی در استان است.

۲۸ درصد از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری نوین تجهیز شده اند

شهبازی ادامه داد: متوسط تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین ۲۸ درصد است که این رقم در استان ۱۸ درصد و بسیار پایین است که باید با برنامه ریزی و استفاده از آب‌های مرزی به متوسط ۳۳درصد برسیم.

شهبازی اظهار کرد: در روز‌های اخیر ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات از ردیف تسهیلات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به استان اختصاص داده شد که در راستای مکانیزه کردن تجهیزات کشاورزی هزینه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.