عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بازار لوازم خانگی انحصاری شده است

سیاه کلی گفت: اگر بازار کنترل نشود و مدیریتی بر بازار‌های انحصاری صورت نگیرد، تولیدکننده سوءاستفاده می‌کند .

لطف اله سیاه کلی درباره گرانی لوازم خانگی، گفت: زمانیکه بازار کنترل نشود و مدیریتی بر بازار‌های انحصاری صورت نگیرد، تولیدکننده سوءاستفاده می‌کند و ما شاهد این روند در حوزه‌های مختلف مانند صنعت لوازم خانگی هستیم.

او با بیان اینکه با توجه به محدودیت واردات لوازم خانگی محدود، در بازار این کالا‌ها نیز انحصار ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر به جوانان توصیه می‌شود که ازدواج کنند، اما باید توجه به اینکه هزینه تهیه یک جهیزیه حدود ۴۰۰ میلیون تومان است، این سوال ایجاد می‌شود که یک خانواده کم درآمد چگونه می‌تواند هزینه خرید جهیزیه را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت صمت در حوزه تجارت تقریبا تعطیل است و کنترلی بر بازار ندارد و حتی می‌توان گفت حضور ندارد و حرفش نافذ نیست، اضافه کرد: این وزارتخانه در برخی موارد از تولیدکنندگان در حوزه گران کردن خودرو و لوازم خانگی نیز جلوتر است این وزارتخانه باید حامی مردم باشد نه اینکه به افزایش قیمت‌ها دامن بزند.

سیاهکلی تصریح کرد: هرچند نمایندگان مجلس تذکرات بسیاری درباره انتقاد از گرانی‌ها می‌دهند، اما به نظر می‌رسد وزیر صمت از یک اطمینانی برخوردار است که آقای رئیسی وی را تغییر نمی‌دهد و این اطمینان هم وزیر را دچار توهم کرده و به وظایف خود عمل نمی‌کند و هم به دولت مردمی، پاکدست و پرتلاش آقای رئیسی خسارت می‌زند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: خوشحال هستم که سازمان بازرسی به موضوع عرضه خودرو به بورس ورود کرد و از سازمان بازرسی بابت این اقدام که با سرعت عمل همراه بود تشکر می‌کنم و خواهش می‌کنم که موضوع عرضه خودرو در بورس را به دقت پیگیری کنند؛ مدعی العموم و سازمان بازرسی باید به موضوع لوازم خانگی نیز ورود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار