معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی کودکان ۶ تا یازده ساله بازمانده از تحصیل با راه‌اندازی سامانه ویژه‌ای در سراسر کشور شروع شده است.

معصومه نجفی پازوکی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند با تعیین یک نفر به عنوان پیگیری کننده برای هر کودک شناسایی شده، دلایل بازماندگی از تحصیل و شرایط برگشت آنها به مدرسه و کلاس درس بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

او افزود: تلاش می‌شود تا به صورت بسته‌های آموزشی و نذر آموزشی توسط معلمان داوطلب، کودکانی که شرایط تحصیل در مدارس را ندارند به چرخه آموزش برگردند.

نجفی پازوکی ادامه داد: در هفته کتاب سال جاری، ۳۲ مدرسه ابتدایی سراسر کشور به کتابخانه‌های کلاسی با کتاب‌های منطبق با ساحت‌های شش گانه سند تحول بنبادین و متناسب با شرایط سنی دانش‌آموز و دارای نقشه مفهومی معلوم، تجهیز و بروز رسانی شده‌اند.

او تاکید کرد: در سال تحصیلی جاری، در هر استان یک مدرسه ابتدایی شامل طرح تجهیز کتابخانه‌های کلاسی است که امیدواریم با همکاری خیران و دستگاه‌های اجرایی، این طرح در همه مدارس ابتدایی اجرا شود.

نجفی پازوکی با بیان اینکه در دولت مردمی ایران قوی آیت الله رییسی، فعالیت‌های تربیتی در اولویت قرار گرفته است،عنوان کرد: سرود سلام فرمانده و دیگر سرودهای انقلابی که در مدارس در حال ترویج هستند، نشانه‌ای از این رویکرد تربیتی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی جشنواره عهد کودکان با حاج قاسم، با ارسال یکصد هزار اثر توسط دانش‌آموزان ابتدایی برگزار شد.

او گفت: در جامعه ایرانی، خانواده آموزش و پرورش یک جایگاه ویژه ای است که مشارکت گسترده فرهنگیان در فرایند برگزاری انتخاب‌ها، نشانه اعتماد مردم به این قشر است.

نجفی پازوکی در پایات تصریح کرد: اغتشاشات اخیر نشان داد که کم‌توجهی به آموزش و پرورش در ابعاد مختلف تربیتی، آموزشی و گفتمان‌سازی سبب می‌شود دشمن برای انحراف در باورهای دانش‌آموزان، سرمایه‌گذاری کند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.