کشف انبار احتکار لوازم خانگی قاچاق در شیراز

فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع) شیراز از کشف انبار احتکار لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

محمد احمدی فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع) شیراز  گفت: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر احتکار حجم زیادی از لوازم خانگی قاچاق پس از استعلام از سامانه جامع انبار‌ها مشخص شد انبار فوق در این سامانه ثبت نبوده و پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز، با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان فارس اقدام به ورود کرده که حجم انبوهی از انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال کشف شد .

او گفت: انبار مذکور مشمول قانون عدم اعلام موجودی کالا و مبارزه با احتکار، اختفا و قاچاق کالا می‌شود و پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان فارس ارجاع شد.

احمدی با اشاره به اینکه هر فرد باید نقش خود را در خودکفایی کشور ایفا کند، گفت: قاچاق کالا در سال‌های اخیر موجب تعطیلی بسیاری از واحد‌های تولیدی استان فارس گردیده است که موجب اشتغال زدایی و خروج سرمایه از تولید و عدم رغبت به سرمایه گذاری گشته است.

او گفت: بهترین تبیین در بحث قاچاق کالا فرموده مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند مبارزه با قاچاق کالا باید کاملا قاطعانه و بی رحمانه باشد و جنس لوکس خارجی را اتش بزنید چرا که موجب ضربه به تولید داخلی است، البته ایشان تصریح میکنند که مرادشان از قاچاق کولبر و قاچاق‌های خرد نیست و قاچاق سازمان یافته مدنظرشان است همچنین نسبت به عدم کیفیت برخی اجناس و صنایع داخلی هشدار داده اند.

فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع) شیراز گفت: مردم در صورت اطلاع از انبار‌های احتکار مواد غذایی و انواع کالا به سامانه ۱۱۴ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.