رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

زیرساخت‌های صادرات در کهگیلویه و بویراحمد مهیا نیست

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: زیرساخت‌های صادرات در استان از جمله جاده‌های چهار خطه، ناوگان حمل و نقل، فرودگاه، خط آهن، تسهیلات بانکی، نمایشگاه بین المللی و موارد دیگر فراهم نیست که ایجاد آن‌ها به کار جمعی مدون و با برنامه نیاز دارد.

جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: استان منابع و محصولات باکیفیت بسیاری دارد، اما این محصولات به دلیل ضعف زیرساخت‌ها امکان صادرات ندارند برای نمونه میوه‌ای که از استان باید صادر شود در چندین مرحله باید کار سورت بندی، بسته بندی و ... توسط صنایع تبدیلی انجام شود، اما استان محروم است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های استان تنها ۱۷ هزار تن است که با تولیدات محصولات باغی و زراعی استان همخوانی ندارد و کمبود جدی برای این مقوله در استان احساس می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: استان باید سند توسعه‌ای داشته باشد تا بر اساس آن برای هزینه کرد اعتبارات تصمیم گیری شود.

کیانی ابراز کرد: ارتباط موثر سیستماتیک و مدون میان اجزا و عناصر تعیین کننده اقتصادی این استان وجود ندارد و باعث فرار سرمایه گذار می‌شود.

وی عنوان کرد: باید حوزه اقتصادی استانداری از مدیران برنامه بخواهد و باید مدیران مکلف به ارائه برنامه دقیق باشند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد غنی از منابع شامل آب، نفت، گاز و ... است، اما صنعت خیلی برجسته‌ای ندارد و بیکاری نیز مشکل ساز شده است.

کیانی ادامه داد: این استان جاده‌های چهارخطه، خط آهن، سالن همایش، نمایشگاه بین المللی و دیگر نیاز‌های توسعه را ندارد و باید برای دستیابی به آن‌ها تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.