گزینش، مهمترین مؤلفه در جذب نیروی انسانی است

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزینش، مهمترین مؤلفه در جذب نیروی انسانی است که گزینشگران در جذب باید مهارت‌های معلمی و شایستگی لازم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت گزینش از دیدگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند که گزینش برای دستگاه‌های دولتی مثل آب خوردن واجب است و در جای دیگری می‌فرمایند در امر گزینش نه تساهل داشته باشید و نه تنگ نظری و ملاک آن هم قانون و ضوابط است و اگر قانون حاکم باشد دیگر توصیه از این نهاد و آن نهاد تاثیری در کار صحیح نخواهد داشت، چون معلم بی کیفیت برای آموزش و پرورش ضرر دارد.

وی افزود: گزینش کار معنوی است و گزینشگران کار خود را با شکیبایی، تقوا و جهاد انجام می‌دهند تا خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نگردد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان با تقدیر از گزینشگران آموزش وپرورش در سطح استان گفت: گزینش، مهمترین مؤلفه در جذب نیروی انسانی است که گزینشگران در جذب باید مهارت‌های معلمی و شایستگی لازم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:: هسته گزینش از طلایه داران پالایش ورود معلمان مؤمن، انقلابی و متعهد به آموزش و پرورش است.

علی فضلی افزود: گزینش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و به استناد ماده ۲ قانون گزینش علاوه بر صلاحیت‌های علمی، تخصصی، جسمی وروانی، صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی وسیاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه آموزش وپرورش زیربنا و محور توسعه کشور ومعلم نقطه ثقل نظام آموزشی است گفت: تلاش ما در گزینش بر این است معلمانی باتقوا، مومن، متعهد، دلسوز، مسئولیت پذیر، شجاع ودرتراز نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب کنیم.

فضلی به فعالیت‌های هسته گزینش اشاره کرد وگفت: طی یکساله گذشته نزدیک به هفتهزار پرونده بررسی شده است و هم اکنون نیز۸۲۴ پرونده در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار ۸۰۶نفر مصاحبه طی یکسال اخیر در هسته گزینش آموزش وپرورش استان انجام شده است افزود: ۵۰ هزار پرونده در بایگانی هسته گزینش آموزش وپرورش موجود می‌باشد.

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان موضوعات مورد بررسی در هسته گزینش را بررسی داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، استخدام پیمانی ماده ۲۸، مدارس غیر دولتی، مشمولین روحانی وظیفه، سربازمعلم، تبدیل وضعیت از استخدام پیمانی به آزمایشی و رسمی قطعی، تبدیل وضعیت ایثارگران وفرزندان آن‌ها از پیمانی به رسمی قطعی و تمدید قرار داد بیان کرد.

وی تعداد استعلام‌های انجام شده از مراجع ذیصلاح را ۴۸۰۰استعلام بیان کرد و گفت: طی سال گذشته ۳۹۰۰پرونده با تعداد۱۱هزار و ۲۰۰منبع تحقیقات انجام شده است.

برچسب ها: آموزش و پرورش ، گرینش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خانم معلمين مدارس غیر انتفاعی شهرستان کهگیلویه دهدشت و توابع آن
۰۶:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
باسلام خانم معلمين مدارس غیر انتفاعی مناطق محروم کهگیلویه دهدشت و توابع که سالهاست در نظام آموزشی تدریس می کنند کولباری از تجربه وتخصصی عملی دارند و فارغ‌التحصیل دانشگاه در رشته آموزش ابتدایی و پیش دبستانی هستند هم اکنون در مدارس غیر انتفاعی تدریس می کنند عمر خود را در آموزش و پرورش گذارند و آینده آنها تضمین تا سرمایه ها فرهنگی حفظ شوند با استخدام این جوانان فرهنگی خدمت بزرگی به آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان محروم کهگیلویه دهدشت و توابع بکنید