مدیرکل منابع طبیعی بوشهر:

سازه‌های آبخیزداری بوشهر ۷۱.۵ میلیون مترمکعب آبگیری کردند

عبدالحسین گرشاسبی گفت: بارندگی‌های سه سامانه بارشی هفته گذشته باعث شد تا سازه‌های آبخیزداری در استان بوشهر ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آبگیری کنند.

عبدالحسین گرشاسبی عبدالحسین گرشاسبی مدیرکل منابع طبیعی بوشهر گفت: در سامانه بارشی ۲۱ دی ماه ۸۵ درصد از سازه های آبخیزداری استان بوشهر معادل ۲۸.۸ میلیون مترمکعب آبگیری شدند.

وی بیان کرد: همچنین در بارندگی روز ۲۵ دی ماه نیز بیش از ۵۹ درصد از سطح استان بوشهر تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفت و سازه‌های آبخیز توانستند ۲۱.۷ میلیون مترمکعب آب استحصال کنند.

به گفته گرشاسبی همچنین در سامانه ۲۷ دی ماه نیز ۹۷ درصد از سطح استان بوشهر تحت تاثیر بارش‌ها قرار گرفت و سازه های آبخیزداری در این استان ۲۱ میلیون مترمکعب آبگیری کردند..

وی تاکید کرد: سازه‌های آبخیزداری افزون بر استحصال آب نقشی مهم در کنترل و کاهش خسارت ناشی از سیلاب داشته اند به نحوی که در این سامانه‌ها بارشی هیچ سیل مخربی گزارش نشد.

گرشاسبی یادآور شد: در زمان حاضر۸۶۲ سازه آبخیزداری و سیستم‌های بخش سیلابی در سطح ۱۵۴ هزار هکتار به صورت بیولوژیک و بیومکانیک در استان بوشهر اجرا شده که ظرفیت کنترل و استحصال حدود ۳۵ میلیون مترمکعب رواناب را دارند.

مدیرکل آبخیزداری و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: همچنین وجود سازه‌های آبخیزداری نقشی مهم در تغذیه آبخوان‌ها، سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از حمل رسوب به پائین دست دارند.

وی ادامه داد: حجم رواناب سال جاری یک هزار و ۱۸۷ میلیون مترمکعب است که نسبت به ۴۵۲ میلیون مترمکعب روان آب سال گذشته ۲۶۰ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.