ربانی‌زاده:

جذب سرمایه‌گذاری خارجی ٢ میلیون دلاری در لامرد در دستور کار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: طرح پروژه بزرگ مجتمع فروآلیاژ با پیش بینی اعتبار اولیه دو میلیون دلاری و اشتغال‌زایی ۲۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد انجام خواهد شد.

محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در جلسه بررسی و امکان سنجی راه اندازی مجموعه صنعتی فروآلیاژ که با حضور هیئت سرمایه گذاری از کشور‌های حوزه خلیج فارس در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی برگزار شد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد، قطب انرژی و صنعتی جنوب کشور است و با شاخصه‌های نزدیکی به دریا و شرایط اقلیمی مطلوب، بهترین نقطه برای سرمایه گذاری به حساب می‌آید.

او گفت: استقرار مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان‌های جنوب استان در راستای تحقق سیاست اقتصاد دریا محور، راهکاری اساسی برای تقویت بنیه صنعتی کشور و رونق تولید و رفع معضل بیکاری به شمار می‌آید که در وضعیت کنونی کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس با تکیه بر دانش فنی و مهندسی دست اندارکاران و حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی توانسته منطقه ویژه را در ریل توسعه قرار دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اینکه باید عرصه و گستره لازم برای ورود سرمایه گذاران را به استان مهیا کنیم، گفت: تولید توام با سرمایه گذاری راهکاری اساسی در برون رفت از رکود تورمی است، لذا نیاز امروز بخش اقتصاد سوق دادن سرمایه گذاری‌ها به سمت سرمایه گذاری‌های تولیدی و اشتغال زا با بهره گیری از ظرفیت بالقوه ژئوپولتیکی است.

ربانی‌زاده گفت: حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال زایی پایدار و رشد اقتصادی استان ضرورت دارد و با اجرای این پروژه که صرفه جویی ارزی فراوانی برای کشور در پی دارد، ۲۸۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار