فارس توانسته به استان پیشرو در حوزه بررسی سریع مشکلات کارگری تبدیل شود

جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات فارس با سفر یک روزه مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور به استان، برگزار و بر حل مشکلات کارگری تاکید شد.

حمیدرضا اله بداشتی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در جمع اعضای هیئت اندیشه‌ورز و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم، عزم خود را در مسیر رفع موانع حوزه کارگری، جزم کرده است از پررنگ شدن مقوله اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد.

او، به افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران در سال جاری و تاثیر ضریب تورم بر آن گریز زد و در عین حال یادآور شد که در سال آینده با توجه به برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته است با چالش‌های کمتری رو به رو خواهیم شد و دولت، تمام قد برای حل مشکلات حوزه کارگری ایستاده است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با تاکید بر ظرفیت نیرو‌های متخصص داخلی در راه اندازی خطوط تولید واحد‌های صنعتی، به خطر تعطیلی یکی از این واحد‌ها در سطح کشور اشاره کرد و توضیح داد که با بهره گیری از توان خبرگان حوزه کارگری و افراد باتجربه دانشگاهی، در طول یک ماه، خط تولید این واحد به روش ایرانی راه اندازی شده است.

این مسئول با اشاره به دخالت رسانه‌های خارجی در رویداد‌های اخیر کشور به این نکته گریز زد که دلسوزان مردم، کسانی هستند که دور میز‌های خدمت به مردم نشسته اند و برای حل مسئله نظام، آستین بالا زده اند و به کارگران التیام می‌دهند، اما خودشان، شب و روز می‌دوند.

او، دلسوزان مملکت را افرادی خواند که پیگیر مشکلات کارگران و کارفرمایان هستند و تولید ملی را به عنوان یک عبادت تلقی می‌کنند.

اله بداشتی با اعتقاد به اینکه غرب هیچ گاه، اجازه موفقیت‌های بالنده را به ایران نخواهد داد، تاکید کرد: با نگاه دولت سیزدهم و بهره جستن از ظرفیت افرادی که بحبوحه جنگ اقتصادی در حال خدمت هستند، گام‌های ترقی را سریع‌تر بر می‌داریم.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه، رفع موانع حوزه کارگری را مورد تاکید قرار داد و پرداخت بخشی از بدهی سازمان تامین اجتماعی را گامی بزرگ در این بخش عنوان کرد.

اله بداشتی تاکید کرد: دشمن در اتفاقات چند ماه اخیر، بیش از هر کس به سراغ جامعه کارگران رفت، اما آن‌ها بصیرت به خرج دادند و دشمن شناس بودند.

او، اعطای نشان اقتصاد مقاومتی را یک بحث علمی قلمداد کرد و بر همین اصل با اشاره به عملیاتی شدن اصول بیست‌و‌چهارگانه اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت که بر اساس شاخصه‌ها و سنجش‌های ارزیابی شده، صنایعی که در حوزه مقاومتی علیرغم تکانه‌های اقتصادی مقاومت کرده اند، شناسایی شده و نام آن‌ها به عنوان کاندیدا بهترین واحد‌های استانی در حوزه کشوری اعلام می‌شود.

اله بداشتی به این نکته نیز اشاره کرد که واحد‌هایی که حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج فعال دارند، به عنوان یک شاخص لحاظ شده و سال آینده این اصل به کل صنعت، تسری پیدا خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه برای اولین بار بحث اقتصاد مقاومتی در کشور، رنگ عملیاتی به خود گرفته است به عملکرد مطلوب سازمان تامین اجتماعی فارس در حوزه پرداخت و دریافت‌ها گریز زد و توضیح داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز با مدیر جوانی که بر مسند نشسته و همچنین با بهره گیری از ظرفیت‌ها و تجربه‌های استان و هم اندیشی با تشکل‌ها توانسته به یکی از استان‌های پیشرو در حوزه بررسی سریع مشکلات کارگری تبدیل شود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه بر رسیدگی به مسائل حوزه کارگری در کارگروه‌های ویژه تخصصی تاکید کرد و توضیح داد: پیشنهادات و راهکار‌هایی که در این کارگروه‌ها مطرح می‌شود باید به برنامه تبدیل شود تا بر همین اساس، حل مشکلات در سطح استانی و ملی در کمیسیون‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

اله بداشتی با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن، اتحاد و اطاعت از، ولی فقیه موجب موفقیت است، گفت: برای حل مشکلات موجود باید مجاهدانه و شبانه روزی تلاش کنیم و با دستان خود، دل به حل مشکلات بدهیم.

او در جلسه دیگری که با حضور برخی مدیران استانی در شهرستان زرقان برگزار شد، ضمن تشکر از فرماندار جوان و انقلابی زرقان، یادآور شد که این حق مدیران ارزشی و ولایتمدار است که با دو بال تخصص و تعهد رشد کو نظام و مردم نیز به چنین کسانی نیازمند هستند.

راه اندازی مراکز مشاوره در شهرک‌های صنعتی

رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر فارس نیز در این نشست تاکید کرد: در فارس، تعامل و هم افزایی خوبی بین تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و همچنین اصحاب تولید شکل گرفته است. سرهنگ نوشاد نادری منش با اشاره به مصوبات حوزه‌های کارگری و کارفرمایی استان، به احصای مشکلات کارگران و آسیب‌های اجتماعی که این قشر با آن روبه رو هستند گریز زد و از راه اندازی مراکز مشاوره در شهرک‌های صنعتی به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و همچنین تامین اجتماعی استان خبر داد.

او با تاکید بر اینکه این مراکز در شهرستان‌ها نیز ایجاد خواهند شد از این اقدام به عنوان یکی از بهترین خدمات ارائه شده به جامعه کارگری یاد کرد.

رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر فارس با بیان اینکه استان، ۱۴۰۰ شهید کارگری دارد، یادآور شد که بر اساس هم اندیشی‌هایی که صورت گرفته است در اردیبهشت ماه سال آینده به بهانه روز کارگر، یک یادواره بزرگ شهدای کارگری در شیراز برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.