جابجایی بیش از ۳ میلیون تن کالا در استان اردبیل

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در ۱۰ ماهه گذشته از جابجایی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن کالا در استان اردبیل خبر داد.

کلیم اله وثوقی گفت: این میزان جابجایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا بود امسال افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت حمل ونقل کالای پارس آباد با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۲۵۷ هزار و ۶۰۳ برگ بارنامه در استان صادر شده افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۴۳ هزار برگ بارنامه صادر شده بود در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۶ درصدی را شاهد هستیم.

وثوقی عمده کالا‌های جابجا شده را سیمان فله ای، کیسه ای، سیب زمینی، مصالح ساختمانی، شمش آهن، آب معدنی، هندوانه، گازوئیل و انواع بنزین برشمرد و تصریح کرد: در ۱۰ ماهه گذشته فقط ۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل، ۳۳۹ هزار تن کالا در شهرستان پارس آباد، ۹۲۷ هزار تن کالا در شهرستان نمین، ۱۷۱ هزار تن در شهرستان بیله سوار، ۹۱ هزار تن در شهرستان مشگین شهر، ۵۶ هزار تن در شهرستان گرمی، ۲۲۵ هزار تن در شهرستان خلخال و ۹۵ هزار تن نیز در شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

او همچنین از افزایش ۲۹۰ درصدی صدور برگ بارنامه در شهرستان خلخال خبر داد و افزود: در ۱۰ ماهه گذشته ۲۱ هزار و ۳۷۵ برگ بارنامه در شهرستان خلخال صادر شده که در مقایسه با سال قبل که حدود ۵ هزار و ۴۷۷ برگ بود امسال افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل و ۲ باب پایانه کالا را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: ۱۳ هزارو ۵۵۰ ناوگان کالا در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وثوقی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه کالای استان مشغول فعالیت و درحال خدمات رسانی به مردم هستند افزود: وضعیت حمل ونقل کالا در استان کاملا عادی و روان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.