جوان ایلامی از چوبه‌دار رهایی یافت

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام، از رهایی یک جوان از چوبه دار به دلیل انجام یک فقره قتل خبر داد.

کمر وطنی، عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام در جلسه امضائ صلح نامه یک فقره قتل و گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول در ایلام، گفت: در راستای عملیاتی نمودن «طرح به خاطر حضرت فاطمه زهراء سلام الله علی‌ها می‌بخشم» جلسه صلح و سازش بین خانواده‌های محترم و بزرگوار «ش» و «ع»، دور هم جمع شده‌ایم تا یک بار دیگر مردانگی و گذشت را که سیره امامان معصوم هست را تحقق ببخشیم.

وی با بیان اینکه جامعه امروزی به شدت نیازمند راستگویی و احترام به بزرگان است چرا که این دو مقوله مهم می‌تواند خیلی از مشکلات جامعه را حل و فصل کند، افزود: فرآیند میانجی گری یک فرآینده سخت و پیچیده است چرا که جامعه هدف که مورد میانجی گری قرار می‌گیرند قربانی و مصیبت دیده هستند لذا داوری در این میان بسیار سخت است.

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام با تاکید بر اینکه در راستای امر خیر قدم برداشتن خداوند کمک کار انسان است، خاطرنشان ساخت: میانجی گری و ایجاد صلح در بین مردم به معنای واقعی کلمه به جامعه آرامش می‌بخشد.

وطنی با تاکید بر اینکه مطمئن باشید لذتی که در بخشش و گذشت است در انتقام نیست، تصریح کرد: ایجاد صلح، نوع دوستی و گذشت موجب برکت و نشاط در جامعه می‌شود که در این راستا همه انسان‌ها وظیفه دارند.

وی با اشاره به اینکه قتل مذکور با تلاش شبانه روزی بزرگان و مصلحین استان پس از ۶۸ روز از گذشت وقوع آن، به رضایت و صلح و سازش ختم شد، اضافه کرد: صلح و سازش از کینه توزی و سایر مشکلات در بین مردم پیشگیری می‌کند.

عضو ارشد مجمع مردمی صلح و سازش استان ایلام در پایان از مجموعه شورای حل اختلاف دادگستری استان جهت اعتماد به بزرگان استان و همکاری جهت ایجاد صلح و سازش در بین مردم تشکر و قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.