چگونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امنیت اروپا را تامین کرد؟

کارشناس مسائل بین الملل گفت: در ساختارهای امنیتی در نظام بین الملل نوعی روابط علت و معلولی وجود دارد که به صورت مستقیم بر امنیت دیگر مناطق جهان تاثیرگذار است.

«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش سازنده‌ای در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و منطقه غرب آسیا داشته و با نابودی داعش، پایتخت‌های اروپایی را از شر حملات این گروه تروریستی نجات داد. بنا بر این اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با تروریسم هستند.» این بخشی از صحبت‌های وزیر امور خارجه ما با «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد بود که پس از اقدام اخیر پارلمان اروپا مطرح شد.

موضوعی که پس از مطرح شدن آن ذهن‌ها به یاد حوادثی افتاد نظیر حمله به فرودگاه بروکسلکه در سال ۲۰۱۶در پایتخت بلژیک اتفاق افتاد آن را مرگبار ترین حمله در خاک این کشور دانستند ، حمله استکهلم سوئد که در آن یک کامیون ربوده شد و با راندن به سمت عابران باعث مرگ چند تن شد و همچنین انفجاری که در سال ۲۰۱۷در کنسرتی در منچستر به وقوع پیوست.

اینها فقط سه عنوان از صدها عنوانی است که در آن امنیت اروپا توسط گروهک های تروریستی مورد تعارض قرار است و حال با فداکاری سپاه پاسدارن سایه این شجره خبیثه از سرجهان پاک شده است اما جواب اروپا به این فداکاری سپاه چه بود؟

سیاست غربی؛ بحران در غرب آسیا ماهی گیری اش با اروپا

حنیف غفاری کارشناس مسائل بین الملل در این زمینه گفته است: به طور مسلم در ساختارهای امنیتی در نظام بین الملل نوعی روابط پیچیده وعلت و معلولی وجود دارد به عبارت بهتر پدیده هایی که در یک منطقه صورت میگیرد به صورت مستقیم بر امنیت دیگر مناطق در دیگر جهان تاثیر گذار است و این قاعده در منطقه غرب آسیا بیشتر است. زیرا این منطقه از نظر کانونی یک منطقه استراتژیک در جهان محسوب میشود و هرگونه تحول سلبی و ایجابی که در آن شکل بگیرد به صورت مستقیم بر دیگر حوزه های جغرافیایی جهان موثر است.

وی ادامه داد: غربی ها یک سیاستی را در قبال منطقه غرب آسیا دنبال کرده اند که در آن پمپاژ و تولید بحران به گونه ای صورت بگیرد که در آن تبعات و اثرات متوجه خود منطقه باشد و خروجی های ایجابی اش متوجه غرب باشد یعنی بحران متوجه منطقه  غرب آسیا باشد و در آن سمت غرب هم بتواند از بحرانی که در بیرون ایجاد می‌شود نفع خود را ببرد تا توجیهی برای مداخله گری خودش باشد.در جریان تاسیس داعش توسط غرب و چه در جریان بعد از سرنگونی خلافت خود خوانده داعش توسط رزمندگان مقاومت شاهد این بودیم که ایران نه تنها امنیت پایدار منطقه را تضمین کرد و نه تنها سپاه پاسداران در این زمینه با تدبیر فرماندهانی رشید نظیر شهید سلیمانی مدبرانه و قاطعانه عمل کرد بلکه عملا این امنیت را به نظام بین الملل هدیه داد و این ترکش های داعش که میتوانست به حوزه های گوناگون روانه شود و همچنین به دیگر نقاط جهان و در وهله اول اروپا شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی مسئولانه در قبال آن جلوی این امر را گرفت.

وقتی اروپا منفعت آمریکا را به منفعت مردم خود ترجیح می‌دهد 

غفاری گفت: در مقابل، اما بازیگران غربی به جای اینکه این اقدام سپاه پاسداران و جبهه مقاومت را در تامین مسقیم مقاومت اروپا را مورد تقدیر قرار دهند در عوض شاهد بودیم که فشار‌های خود را بر جبهه مقاومت افزاودند و ایران هم بار‌ها این مساله را اعلام کرده است که امروز اروپا امنیت خود را مدیون ایران است. فراموش نکنیم که فقط در سال ۲۰۱۶ میلادی زمانی که موج پناه جویان از منطقه غرب آسیا از کشو‌هایی مانند عراق سوریه و در مواردی افغانستان روانه شدند به سمت اروپا شاهد بودیم که جطور معادلات امنیتی داخلی و اقتصادی اروپا به هم ریخت به هرحال مساله این است که غرب منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی را به منافع اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود ترجیح داده است و تبلور این مساله را در رفتار اخیر پارلمان اروپا شاهد بوده ایم. قطعا نباید فرامش کنیم که سپاه تعهدی به نظام بین الملل ندارد که به هر روشی امنیت آن‌ها را تامین کند اتفاقا در اینجا وقت آن رسیده است که اگر رفتار‌های خصمانه غرب ادامه داشته باشد ایران این مساله را کاملا به غرب اثبات کند که الزامی نداریم و تعهد اخلاقی ما در این زمینه که نظام بین الملل را از گزند تروریستی که خود غرب آن را ایجاد کرده است یک تعهد نامحدود نخواهد بود و این پیام قاطعی است که باید کاملا به غرب مخابره شود.

غرب بداند که سپاه هیچ وظیفه‌ای در مبارزه با تروریست جهانی ندارد

وی درباره رویکرد مناسب ایران در این باره گفت: بخشی از ماجرا به رویکرد منطقه‌ای ایران بازمیگردد و بخشی هم به رویکرد ما در زمینه دیپلماسی عمومی بازمیگردد یکی از اقداماتی که وزارت خارجه باید انجام دهد و هنوز دراین اقدام را انجام نداده این است که شبکه تروریستی غرب را در منطقه را که پیاده سازی کرده است برای افکار عمومی تشریح کند و در وهله بعد اقدامات زیادی که ایران برای تامین امنیت پایدار منطقه و فرامنطقه‌ای ایجاد کرده است را تشریح کند و در مرحله بعدی هم ایران این مساله را به امنیت منطقه تقلیل دهد و هیچ تعهدی را در امنیت فرا منطقه نپذیرد.

 

همیشه پای منافقین در میان است 

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین با اشاره به حضور منافقین در پارلمان اروپا بیان کرد: زمانی که ما از شبکه تروریستی صحبت می‌کنیم بسیاری گمان می‌کنند این شبکه فقط در داعش خلاصه می‌شود در حالی که در طول سال‌ها ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ میلادی که داعش سال اوج اوج و افول خود را می‌گذراند شاهد بودیم که هم در صحنه میدانی و هم سیاست گذاری یک ارتباط مستقیمی بین شبکه‌ها سعودی به عنوان حامیان اصلی داعش و گروهک منافقین وجود داشت و دیدار‌هایی که در بین گروهک منافققین و شبکه سعودی ایجاد می‌شد و همچنین حضوری  سران منافقین بین صفوف داعش داشتند و ما شاهدیم که ترویستی را که ما نابود کردیم و در حال صیانت از نظانم بین الملل در قبال آن هستیم یک شاخه دیگرش یعنی منافقین در پارمان اروپا لابی گری می‌کند و اروپا هم با وقاحت این لابی گری را پذیرفته است؛ بنابراین ما نیاز به یک سیستمی داریم که در آن اجزای منظومه تروریستی غرب و ارتباطش با هم را هم در سطوح دیپلماسی عمومی و هم منطقه‌ای به خوبی تبیین کنیم و در قبال آن راهکار‌ها و پیام‌های قاطعی را به نظام بین الملل مخابره کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
دم دقیقه یا جیشالنصره یا حزبهای دیگه در شرق کشور وجاهای دیگه امنیت ایران را به خطر می‌اندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
چقدر تحلیل ضعیفی. آخه داعش رو خودشون درست کردن اونوقت چطور به خودشون آسیب میزنه؟ دست شما درد نکنه که در حق دشمنامون لطف کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
این همه مرزبان بخاطر امنیت اروپای نمک نشناس شهید شدند. کافیه یمقدار مواد مخدر وارد اروپا بشه تا بیفتم به غلط کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
به خاطر اونا نبوده ولی اونا هم از این اقدام ایران سود بردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
راه تریاک افغانستان را آزاد کنید تا معتاد شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
داعش ساخته و پرداخته خودشان بود باید دامن‌گیر خودشان باشد بجای خنده به فرزندان ایران و خوش رقصی برای غرب هم بهتر است گریه کنید مزدوران غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
داعش ساخته و پرداخته خودشان بود باید دامن‌گیر خودشان باشد بجای خنده به فرزندان ایران و خوش رقصی برای غرب هم بهتر است گریه کنید مزدوران غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
مردم ایران
۱۴:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
سلام چرا نیروهای مسلح ما از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی باید در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر باشند و هر روز شهید بدهند و اروپایی ها از این نظر خیالشان راحت باشد . به نظر به قاچاقچیان اجازه بدهید که مواد مخدر را از راه ایران به اروپا صادر کنند عوارض عبور از ایران را از آنها بگیرید. تا این همه فرزندانشان در این راه شهید نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
خیلی خنده دار بود. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
هر هر هر هر هر هر خندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
هرهر خندیدی که چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
به عقل و فهم نداشته ات و به گور بابات بخند مزدور غربزاده
Iran (Islamic Republic of)
حاج صمد
۱۶:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
عزیزم صدای خر هر هر نیست عر عر هست اشتباه صدا در آوردی دوباره یه دور دیگه برو بچه ها شاد بشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ترانزیت مواد مخدر را ازاد بگذارید تا قدر زحمات و خونهای ریخته شده دانسته شود .اروپاییها و غربگرایان داخلی فقط زبان مخصوص خودشان را متوجه میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
یعنی چی ؟؟داعش را که گفتیدآمریکا درست کرداروپا هم که با آمریکا همواره هم کاسه است!!
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۳:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
کافی است بدانند ایرانی که سالی صدها تن مواد مخدر کشف میکند و برای سد شدن مسیر ترانزیت مرگ به اروپا اینهمه جوانانش خوب و رعنایش شهید و این دسته گل‌هایش پر پر میشوند جلو این ترانزیت به اروپا را نگیرد و اروپا با گروههای مافیایی درنوردیده شود به ما چه که خود را قربانی اروپا و غرب وحشی کنیم که قصد نابودی ایران و ایرانی را داشته و دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
مظلومیت جمهوری اسلامی در همینجاست دیگه، ادعاها خیلی زیاده اما واقعیت اینه که بدون اغراق تنها کشور و نظامی که دغدغه انسان و انسانیت را دارد و دنبال تامین کرامت و سعادت واقعی و دائمی انسان است جمهوری اسلامی ایران است و بخاطر آموزه های دینی و تعهدی که نسبت خدا دارد نمی تواند نسبت به سرنوشت بشریت بی تفاوت باشد و مثل حاکمان هواپرست و منفعت طلب حال حاضر جهان عمل نماید ولذا در خیلی از موارد ناچار است حتی به دشمن خود هم کمک کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
۱۴:۳۶
این دروغی که گفتی راست بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ی چند ماه بگذارید ترانزیت مواد مخدر افغاستان راحت از ایران رد شند برن اروپا میفهند سپاه چی کرده براشون
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
۱)مبارزه با ترانزیت گسترده مواد مخدر که می‌توانند اروپای بیش از پانصد ملیونی را هم دود کنند
۲)مبارزه با گروههای ریز و درشت تروریستی
۳)امنیت انرژی و نظارت بر تنگه هرمز
۴)امنیت کشتیرانی و برقراری آرامش خلیج فارس
۵)امنیت آسمان و زمین و دریای غرب آسیا
۶)سپر بلاشدن جلو گروهای مافیایی و مواد مخدر و شهادت سربازان این مرز و بوم در سد کردن مواد مخدر بدون دریافت هیچ گونه کمکی از سوی غرب و تازه و جدیدا هم تحریم روی تحریم و بدعهدی پشت بدعهدی و پیمان شکنی پشت پیمان شکنی و تحریم سپاه و نیروی انتظامی فداکار و جان بر کف و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
مرزها رو برای صادرات مواد مخدر به اروپا باز کنید تا طعم ناامنی رو بچشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
حاجی اینجا تلویزین نیست پیر مرد / پیر زن 80 ساله ساده لوح پاش نشسته هر مطلبی رو بنویسی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
چرا امنیت روانی ما رو تامین نمیکنید اروپا پیشکش خسته شدیم از این نوسانات قیمت ها بی توجهی قشر پولدار به ماها چرا باید لاستیک اشغال ایرانی تو بازار نباشه اگر هم هست هر حلقه پراید به دو میلیون باید بخریم چرا دست از سر این مردم بر نمیدارین به کدامین گناه باید تو این دنیا از بی لیاقتی مسئولین زجر بکشیم گذشتگان ما باید در اخرت پاسخگو ماها باشن که چرا این مملکت تحویل ما دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
به نظر من اسم کره زمین رو باید گذاشت ایران!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ایران فقط بلده امنیت اروپایی ها که دشمنان قسم خورده ایران هستند و برای نا امن کردن ایران هزینه های گزافی می‌کنند را تامین کنه وگرنه برا مردمش تره هم خورد نمیکنه.هنوز با چهار تا بچه بدون هیچ خودرویی تو صف قرعه کشی هستم نمیدونم چطور بچه هام را با این هزینه ها مدرسه بفرستم قابل توجه رئیس جمهور .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
تو جمع خودمونی خودتون به این خبرهایی که کار میکنید نمیخندید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ما که برای تفریحاتمون میایم خبرهای اینجارو میخونیم و کلی حس شادی بهمون دست میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
درست حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
خوب وقتی چیزی نمی‌فهمی چرا ادعای فهم و عقل و شعور و جهان شناسی داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
چرا واقعا شک داری که اینهمه کشفیات مواد مخدر اگر بیست درصدی هم به اروپا می‌رسید چه بلایی سر اروپا در می آورد همین اروپایی که جای قدر دانی فقط تحریم و پیمان شکنی و بفکر جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران و ایرانی و برنامه اتمی و فضایی و موشکی و پهپادی و پزشکی و واکسن سازی و...ایران عزیز و مردمش را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
چرا والله به گیجها و گاگولهای همچون شما خیلی میخندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
چرا والله به گیجها و گاگولهایی همچون شما خیلی میخندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
گشنه نموندی و شرمنده زن و بچت نشدی که جهان شناسی یادت بره تو دور بر خودت را بشناس بقیش پیش کش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
عجب نمک نشناس هایی هستند نمایندگان پارلمان اروپا البته بعضی هایشان به این قضیه رای منفی داده بودند که جای تشکر دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ما باید قبل از اینکه اروپا حرفی از تحدیم بزن و ما با دستپاچگی بگیم اینکار یا اونکارا میکنیم هر چندگاهی بگیم فلان شخص ویا فلان ارگان ازاروپا را می خواهیم تحریم کنیم تا انها در کارها وصحبت ماشون حساب شده عمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
این حرفا خریدارم داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
هیچ شناختی از کشورت نداری چرا فکر میکنید همه مثل خودتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
برای نفهمهایی همچون شما نه
میخ کوفتن بر سنگ و مخ خره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
نفهم خودتی از ذات کثیفت مشخصه اینجور بی احترامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
امنیت اروپا؟؟؟شوخی جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
نظر نده لطفا،سنگینتری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ایران باید یمقدار مرزهاشو بسمت اروپا باز بزاره تا قدر ایران رو بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
خب چرا امنیت دشمنان مردم ایران را که امنیت ایرانی ها را سلب می‌کنند تامین میکنه البته اگه درست بگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
اروپاییهای نمک نشناس .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
داعش را بحاطر امنیت ایران باهاش مبارزه کردید نه اروپا اگه میحاید کار عملی نه مضحک و ورقی انجام دهید صادرات مواد مخدر به هروپا هم سود داره هم عمل متقابل هم فال وهم تماشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
تو واقعا یک ایرانی ھستی ؟؟؟
فکر نمیکنم
پس اون پرچم بردار برو پناھندہ جایی شو کہ بہ خودشون و کارھاشون ایمان داری
اینقدر ھم حرف مفت نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
آفرین اینهمه شهید می دیم که اروپا یی ها معتاد نشن به خدا درآمدش از فروش نفت هم بیشتر و هم حال اروپا رو می گیرن احتیاج هم نیست ت بوق و کرنا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
یعنی شکست داعش هم نفعش برا اونا عجب سیاستی دارن لا مصباعمری به گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
نه تو ایرانی هستی چهار تا مثل تو در ایران هستند که وضعیت اقتصادمان اینطوریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
صادرات مواد مخدر صدها میلیاردها دلار پول برای ایران تحریم شده توسط همین حیوانهایی پست غرب وحشی داشت اما ایران اسلامی و جوانانش سپر بلای این نمک به حرومها شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
ناشناس حرفت درسته کاش بجای جلوگیری بخاطر اروپای نمک به حروم و نمک نشناس و که همیشه این مردم را قتل عام کرده چه نظامی و چه اقتصادی و چه با تحریم ،و بجای پر پر کردن اینهمه جوان خوب و رعنا و دسته گل‌های پرپر شده میگذاشتیم این ترانزیت اروپا را در مینوردید و اونا فدا میشدند برای ما نه جوان‌های خوب و نازنین و ناز ما برای اون کافرها
آخرین اخبار