اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال به راه آهن اردبیل-میانه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال برای طرح راه آهن اردبیل-میانه اختصاص یافته است.

داود شایقی گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبار مصوب راه آهن اردبیل – میانه ۲ هزار میلیارد ریال بود که در پایان سال مالی این رقم با رشد چهار برابری به هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافت و امسال نیز بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع برای این طرح تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۰ درصد اعلام کرد و می گوید: برای تکمیل این طرح ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

به گفته او، امسال پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در بودجه اختصاص داده شده و ۲۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هم از محل تهاتر نفت تامین اعتبار می‌شود.

طرح راه آهن اردبیل- میانه هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت‌گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت در حال اجراست. عملیات اجرایی این پروژه ۱۷۵کیلومتری از سال ۱۳۸۴ شروع شده است. با این حال طی ماه‌های اخیر عمده تمرکز اجرای گلوگاه‌ها و نقاط سخت این پروژه ریلی بوده است

عباس خطیبی معاون توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با اعلام اینکه پنج طرح ریلی با پیشرفت‌های فیزیکی بیش از ۷۵ درصد تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ (خرداد ماه ۱۴۰۲) امکان بهره‌برداری از آن وجود دارد، گفت: راه آهن اردبیل با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال مراحل نهایی ساخت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.