هواشناسی استان اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت مواد آلاینده‌ در مناطقی از استان به‌ویژه کلان‌شهر اصفهان هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس هشدار‌های مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان امروز با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید شرایط پایداری جوی و انباشت مواد آلاینده در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان از روز دوشنبه (امروز) تا اوایل روز پنجشنبه در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان خبر داد.

بر اساس این گزارش، به‌دلیل سکون نسبی و پایداری جوی، افزایش غلظت آلاینده‌ها، انباشت آلاینده‌های جوی احتمال کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسئولان توصیه شده است ضمن کاهش تردد خودرو‌ها و کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم اقدام کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: با توجه به استقرار جریانات پایدار تا اواسط هفته، پایداری هوای سرد در طول روز، کاهش دما، غبارصبحگاهی و در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان شهر اصفهان انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

محمد رضا رفیعی افزود: دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

او برای کلان‌شهر اصفهان در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، هوای نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی کرد.

آلودگی هوای اصفهان همواره در فصول سرد افزایش می‌یابد و پدیده وارونگی دما اتفاق می‌افتد که به نگرانی ساکنان این منطقه دامن می‌زند.

بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلان‌شهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رُتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.