هدف نمایشگاه «شهر خانواده» انتقال فرهنگ ایرانی‌اسلامی است

نمایشگاه «شهر خانواده» فرصتی برای انتقال فرهنگ ایرانی‌اسلامی و معرفی زنجیره محصولات فرهنگی است.

 

سید محمد هادی میر طاهری، دبیر فنی نمایشگاه «شهر خانواده»، درمورد برگزاری این نمایشگاه و هدف از برگزاری آن، بیان کرد: رویدادی در محل صندوق نوآوری شکوفایی برای ارائه طرح‌های کسب و کار فرهنگ بنیان برگزار شده که به موازات آن، نمایشگاهی هم برپا می‌شود که «شهر خانواده»، همان نمایشگاه است و در آن، زنجیره محصولات این کسب و کار‌های فرهنگ بنیان در ارائه می‌شود.

او گفت: کسب و کار‌های فرهنگ بنیان کسب و کار‌هایی هستند که حول شخصیتی که بر اساس آن، داستان پردازی کرده و محصولاتی را تولید کرده اند به فعالیت می‌پردازند و محصولات دیگری را نیز در حوزه صنایع فرهنگی تولید می‌کنند. مثلاً اگر تصویرسازیکتاب کودک، محور آن است حول آن، بازی و انیمیشن هم تولید می‌شود و موضوع پیوستگی فرهنگی مطرح است.

نمایشگاه «شهر خانواده»

به گفته دبیر فنی نمایشگاه، قرار است در نمایشگاه «شهر خانواده»، به معرفی زنجیره محصولات فرهنگی پرداخته شود که با یکدیگر مرتبط هستند و محوریت آن ها، شخصیت‌های ایرانی است.

میرطاهری ادامه داد: در نمایشگاهی که آخر همین هفته، از ۶ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود، حدود ۱۰ کسب و کار فرهنگ بنیان که دارای شخصیت‌های ایرانی هستند حضور پیدا می‌کنند و زنجیره محصولات آن‌ها در یک فضای تئاتر تعاملی معرفی می‌شود و با نمایشگاه‌های معمول که به صورت غرفه غرفه هستند، تفاوت دارد. زیرا در یک سری فضا‌هایی شبیه به منزل، دارای اتاق خواب کودک و اتاق نشیمن است که محصولات به صورت تئاتر تعاملی، معرفی می‌شوند. یعنی خانواده‌ای که مخاطب است، نقش بازی می‌کند.

او افزود: صنایع فرهنگی دارای تنوع زیادی هستند که از لباس و پوشاک تا نوشت افزار، انیمیشن، بازی رومیزی و اسباب بازی را دربر می‌گیرند و به همین دلیل، بخش عمده‌ای از سبک زندگی ما را صنایع فرهنگی تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.