بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران

عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه جمعی از نمایندگان در محکومیت مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲ بهمن) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان در محکومیت مصوبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

پارلمان اروپا در اقدامی نابخردانه در روز ۲۹ دی ۱۴۰۱، در قطعنامه‌ای ضمن حمایت و همراهی با اغتشاشگران و جریانات معاند ضد ایرانی از شورای اروپا خواسته است که مقامات کشورمان را در فهرست تحریم‌ها قرار داده و همچنین از این شورا خواسته است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین را در فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه قرار دهد.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران این تصمیم پارلمان اروپا را مبتنی بر اطلاعات نادرست، قضاوت‌های غلط و تحت تأثیر اغراض سیاسی و ضدایرانی می‌دانیم و این مصوبه را به شدت محکوم می‌کنیم.

روشن است اکنون که مخالفان ایران در پروژه ناامن سازی کشور ناکام مانده اند، تلاش می‌کنند با این اقدامات بی اساس، فشار سیاسی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران وارد کنند. هرچند این غیرقابل انکار است که پایه‌های مقبولیت نظام در میان مردم ایران مستحکم است و این فشار‌ها نمی‌تواند برای آن‌ها آورده‌ای داشته باشد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین نهادی برآمده از دل مردم ایران بوده که ضمن حراست از منافع ملی، نقشی ماندگار و انکارنشدنی در مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا ایفا کرده و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عزیز دل مردم ایران در این راه با ایثار جان خود، امنیت و عزت مردم منطقه را ارتقا بخشید.

معرفی سپاه پاسداران به عنوان یک رکن حاکمیتی و دفاعی ملت و دولت ایران تحت اتهام تروریسم، ضمن آن که نقض مقررات بین المللی از جمله قاعده منع مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها و احترام به حاکمیت دولت‌ها است، رویه‌ای تنش زا و خطرناک است که حتما با واکنش قاطع مجلس شورای اسلامی مواجه خواهد شد که عواقب منفی با نهاد‌های وابسته به سازمان‌های نظامی اتحادیه و کشور‌های اروپایی را در پی خواهد داشت. مجلس در این زمینه تدابیر تقنینی دقیقی را طراحی کرده و آن را به جریان انداخته است.

نقض قواعد حقوق بین الملل در قطعنامه پارلمان اروپا، بار دیگر تأثیرپذیری این نهاد از جریانات ضد ایرانی و استاندارد‌های دوگانه آن‌ها در اجرای موازین حقوق بین الملل را نشان می‌دهد و تنفر ملت ایران را نسبت به مدعیان دروغین اخلاق و دیپلماسی را به نمایش گذاشت و در صورتی که مفاد آن مورد ابرام شورای اروپا و یا اجرا توسط کشور‌های اروپایی قرار گیرد، عواقب منفی آن متوجه بانیان این اقدام جاهلانه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
با اتحاد ملت و دولت و مجلس اروپا و هر کشوری که قصد ضربه زدن به میهن اسلامی را داشته باشد راه به جایی نمی برد ونیروهای قدرتمند سپاه در قلب ملت جای دارند و هیچ قدرتی توان رویارویی با آنها را ندارد. مشکل اساسی کشور فقط لزوم دستگیری خائنین و وطن فروشانی که در مراکز حساس کشور نفوذ کرده اند است تا ملت را روی گردان کنند.
آخرین اخبار