جدال تراکتور و استقلال بر سر ریکاردو آلوز

ریکاردو آلوز به یکی از موردتوجه‌ترین ستاره‌های نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر تبدیل شده است.

آلوز اگرچه در بازی تراکتور مقابل گل‌گهر حضور نداشت، اما نامش در طول روز بیشتر از هر اسم دیگری تکرار شد و یک جنجال تمام عیار بین دو باشگاه استقلال و تراکتور را به همراه داشت و در نهایت به شکایت باشگاه تراکتور به دستور هوشنگ نصیرزاده، از همتای آبی‌پوش ختم شد.

اما کمتر کسی تصور می‌کرد بازیکنی از لیگ قزاقستان، تبدیل به ستاره شماره یک لیگ برتر ایران شود، اما ریکاردو آلوز خیلی زود چشم‌ها را به خود خیره کرد و نام خود را به سرلیست فهرست نقل و انتقالاتی ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال، رساند.

ماجرا از پیشنهاد استقلال به تراکتور برای فروش یا معاوضه ریکاردو آلوز آغاز شد. در حالی که به نظر می‌رسید آبی‌ها برای جذب کاوه و حسینی از تراکتور اقدام خواهند کرد، اما چشم ساپینتو آلوز را گرفت و در همان پرده نخست نیز تی تی‌ها آب پاکی را روی دست علی فتح الله زاده ریختند و اعلام کردند که آلوز به هیچ وجه فروخته نخواهد شد.

در ادامه البته شایعاتی پیرامون درخواست ۵۰ میلیاردی باشگاه تراکتور از مشتریان ریکاردو آلوز برای فروش این ستاره وجود داشت، اما حتی این موضوع هم باعث نشد استقلال قید آلوز را بزند و برعکس، مدیرعامل این تیم صراحتا اعلام کرد که به دنبال هافبک برزیلی است و «بازیکن خوب را روی هوا» می‌زند.

این اظهارات خشم بی سابقه مدیرعامل جدید الورود تراکتور، هوشنگ نصیرزاده، را به دنبال داشت و او با اظهاراتی تند پاسخ مدیرعامل استقلال را داد: «در مورد بازیکن تحت قرارداد صحبت می‌کنید؟ وقتی جواب نامه را داده ایم چرا باید روز بازی این موضوع را مطرح کنید؟ این رفتار غیر حرفه‌ای است.».

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و در ادامه نوبت به سمیعی، مسئول امور حقوقی استقلال، رسید که در حمایت از مدیرعامل استقلال، به نصیرزاده کنایه بزند: «در عرف باشگاهداری زمانی که باشگاهی به بازیکن تحت قرارداد باشگاه دیگر علاقه‌مند می‌شود بصورت مکتوب درخواست خود را ارائه می‌کند و شرایط جذب را جویا می‌شود، دقیقا کاری که فتح الله زاده برای جذب ریکاردو آلوز انجام داد، اما این وسط مدیرعامل تازه منصوب شده تراکتور که هرچندماه یکبار از این باشگاه اخراج می‌شود شروع به انواع و اقسام توهین‌ها به مدیرعامل استقلال کرده که شما فرهنگ مذاکره ندارید.»

در حالی که به نظر می‌رسید پاسخ بعدی از سوی نصیرزاده باشد، اما باشگاه تراکتور تصمیم گرفت این جدال رسانه‌ای را با شکایت از مدیرعامل استقلال ادامه بدهد و حالا احتمالا باید منتظر کنش بعدی از سوی استقلال بود.

در تمام این جریانات، نکته مهم ریکاردو آلوز است که اگرچه تراکتور حاضر به فروش او در نقل و انتقالات زمستانی نیست، اما او بی تردید در تابستان، مهمترین هدف مدعیان برای جذب خواهد بود و تراکتور کار بسیار سختی را برای حفظ این ستاره میلیون دلاری و برزیلی خواهد داشت.

آلوز این فصل هشت پاس گل برای تراکتور داده و در تمام بازیها، نقش یک ستاره را برای تیمش ایفا کرده است؛ ستاره‌ای که با یک لمس توپ می‌تواند برای تیمش موقعیت بسازد و توپ را روی بند کفش مهاجم فرود بیاورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار