علت داغی کف پا چیست؟

داغی کف پا نه تنها بر کف اثر می‌گذارد، بلکه می‌تواند قسمت فوقانی پا، مچ و ساق پا را درگیر کند.

داغی کف پا در افراد بزرگسال متداول است و می‌تواند در شب تشدید شود. داغی کف پا نه تنها بر کف اثر می‌گذارد، بلکه می‌تواند قسمت فوقانی پا، مچ و ساق پا را درگیر کند. دیابت یکی از شایع‌ترین عوامل داغی کف پا است. با این وجود، سوزش کف پا تنها یک نشانه از مشکلات متعدد دیگر است.

آسیب عصبی ناشی از دیابت

در بسیاری از افراد مبتلا به آسیب عصبی یا نوروپاتی، اعصاب پا‌ها اولین جا‌هایی هستند که آسیب می‌بینند. این اعصاب بیش فعال و حساس به لمس می‌شوند. آن‌ها سیگنال‌های درد را حتی در غیاب زخم به مغز ارسال می‌کنند.

سوء مصرف الکل

الکلیسم ممکن است منجر به آسیب عصبی شود که به نوبه خود باعث سوزش پا می‌شود.

بیماری کلیوی

هنگامی که کلیه‌ها آسیب می‌بینند، مواد زائد به طور موثر از بدن فیلتر نمی‌شوند. این باعث نوروپاتی محیطی می‌شود که منجر به احساس سوزش در کف پا‌ها می‌شود.

کمبود ویتامین و کم خونی

این اتفاق در طی سال‌ها رخ می‌دهد، زمانی که ما غذای مغذی کافی دریافت نمی‌کنیم یا زمانی که ویتامین‌ها توسط بدن جذب نمی‌شوند. این وضعیت نیز می‌تواند منجر به درد و داغی در کف پا شود.

پای ورزشکاران

این یک عفونت قارچی است که معمولاً ابتدا به صورت جوش در بین انگشتان پا مشاهده می‌شود. راش ممکن است باعث احساس سوزش در کف پا شود.

کم کاری تیروئید

این وضعیتی است که در آن تولید هورمون‌های غده تیروئید ناکافی است. این مشکل نیز ممکن است به صورت احساس سوزش در کف پا‌ها ظاهر شود.

شیمی درمانی

یکی از عوارض جانبی رایج شیمی درمانی، نوروپاتی محیطی است که همانطور که قبلا ذکر شد، منجر به احساس داغی و سوزش در پا‌ها می‌شود.

بعد از جراحی چاقی

برخی افراد چند هفته پس از جراحی چاقی احساس سوزش در پا‌های خود می‌کنند، که می‌تواند نتیجه سوء جذب ویتامین B پس از بای پس معده باشد.

بیماری شارکو ماری توث

این یک اختلال ژنتیکی است که بر رشته‌های عصبی حسی تأثیر می‌گذارد و از این رو باعث ایجاد احساس داغی در کف پا‌ها می‌شود.

 

برچسب ها: کف پای داغ ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
MS نیز می‌تواند باعث گرمی کف پا می‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
مادرم همیشه از این سوزش پا ناله می کند متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
کم کردن وزن بدن و کاهش مصرف کربو هیدرات و چربی هایی به غیر از ماهی و آجیل در برطرف کردن داغی و سوزش کف پای من بسیار موثر بوده حتی اگر چاق هم نباشید کاهش مصرف کربوهیدرات و دویدن حداقل روزی نیم ساعت با سرعت متغییر از کم به زیاد و زیاد به کم بسیار ضروری بود که خوشبختانه منو به نتیجه رسوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
بیشتر در مورد داغی کف پاه از نظر من ارثی ویا مشکل معده که باعث مشکل در خواب رفتن وصبح خسته از خواب بیدار میشوی وخیلی زود سرما خوردگی به سراغ آدم می اید به علت خنک کردن پا با پارچه خیس مگر علم امروزی درمانی پیدا کند ۵۰ سال با پای داغ می خوابیم مگر در دفتری روزانه هرچه استفاده می کنیم در همه موارد ذکر کنیم تا نتیجه بگیریم فقط
آخرین اخبار