واکسیناسیون بیش از ۳۸ هزار تبعه خارجی در کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۶۲درصد جامعه هدف در طرح واکسیناسیون اتباع این استان واکسینه شدند.

مهدی دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای اجرای طرح کشوری کمپین واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی در شهرستان کاشان، ۳۸ هزار نفر واکسن فلج اطفال و ۹۵۰ نفر از آن‌ها واکسن سرخک دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح کشوری کمیته واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی از ابتدای دی ماه، افزود: بهبود واکسیناسیون کرونا و سایر واکسن‌ها و همین طور ارایه ویتامین و شناسایی و درمان بیماری سل از دیگر موارد این طرح کشوری است.

دلاوری گفت: تاکنون در شهرستان کاشان ۶۲ درصد افراد در جمعیت هدف واکسن پولیو و ۶۵ درصد واکسن سرخک و سرخجه و در شهرستان آران وبیدگل ۷۶ درصد واکسن پولیو و ۷۴ درصد واکسن سرخک و سرخجه را دریافت کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: به منظور پوشش کامل طرح و پیشگیری از ورود و چرخش ویروس عامل سرخک در منطقه، لازم است تمام اتباع زیر ۱۵ سال در اسرع وقت به مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

دلاوری در بیان جزئیات آمار طرح واکسیناسیون اتباع غیرایرانی ابراز داشت: نزدیک به ۲۴ هزار کودک زیر ۱۵ سال واکسن فلج اطفال و ۲۳ هزار کودک ۹ ماه تا ۱۵ سال از شروع طرح واکسن سرخک و سرخجه دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.