زیان‌آوربودن هر ساعت توقف کالا‌ها در گمرکات

استاندار خراسان رضوی گفت:خواب کامیون‌ها در مبادی ورودی مرز در گمرکات استان نباید وجود داشته باشد چرا که هر ساعت توقف آن زیان اقتصادی دارد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت روز جهانی گمرک گفت: گمرک یکی از دستگاه‌ها و گلوگاه‌های اساسی در حوزه اقتصاد خراسان رضوی با توان درآمد ارزی است که وظیفه مهم صادرات و واردات را در استان بر عهده دارد.

او با بیان اینکه صادرات و واردات باید مبتنی بر تولید در استان خراسان رضوی پیگیری شود افزود: بخشی از اهداف بلند توسعه اقتصادی استان مربوط به حوزه گمرکات است و بر همین اساس باید نظام گمرکی استان خراسان رضوی، متحول شود که طرح و برنامه آن به زودی تنظیم و اجرایی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: کار کنترل و ارزیابی در گمرک‌ها نباید منجر به توقف طولانی مدت کامیون‌ها و تریلی‌های باری شود، زیرا مرز فقط مبادی ورودی و خروجی و تردد است و باید روان باشد.

نظری با اشاره به لزوم تجمیع گمرکات بیان کرد: با تجمیع نیاز‌های لازم گمرکی باید به سمتی برویم که ضمن توجه به نیاز‌های آینده در حوزه گمرک، امکان فعالیت در راه‌های مختلف ریلی، جاده‌ای و هوایی اندیشیده شده باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از علل عقب ماندگی شرق کشور، نبود زیرساخت مناسب در حوره حمل و نقل است، تصریح کرد: کوتاه سازی دالان ریلی در منطقه شرق کشور با تکمیل خط آهن از چابهار به سمت شمال کشور تقویت می‌شود و از سوی دیگر ایجاد آزاد راه شمال به جنوب نیز در ترانزیت کالای صادراتی نیز تاثیر گذار است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای اجرای این موضوع نباید به منابع دولتی متکی بود بلکه باید با مولد سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مسیر جهش بزرگ اقتصادی استان سهیم باشیم.

نظری اظهار کرد: برای اجرای درست این موضوع ایجاد قرارگاه برای حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی در استان انجام شد تا در نهایت به اهداف عملیاتی در بخش خصوصی با همکاری و استفاده از ظرفیت مبتنی بر توان مردمی دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.