صدور ۵ هزارو ۲۲۹ مجوز کسب وکار در اصفهان

از آغاز اجرای طرح صدور مجوز‌های کسب و کار تاکنون برای کمتر از ۳۰ درصد از درخواستها دراستان اصفهان مجوز صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با اشاره به اینکه تا پایان دی ماه در استان اصفهان ۲۲ هزار و ۵۷۹ درخواست صدور مجوز کسب وکار دریافت شده گفت: از این تعداد ۵۲۲۹ مورد در موعد مقرر و ۱۱۷۶ مورد نیز مجوز شان با تاخیر صادر شده است.

علیرضا عرب‌ها با اشاره به اینکه ۲۲۰۰ متقاضی از صدور مجور منصرف شده اند، افزود: ۸۸۴۹ مورد از درخواست‌ها در حال حاضر در صف بررسی مدارک قرار دارد و برای ۶۳۰۱ درخواست هم مجوزی صادر نشده است.

او گفت: در حال حاضر صدور مجوز‌های کسب و کار برای فعالان اقتصادی استان اصفهان اعم از صنفی و غیرصنفی براساس قوانین و مقررات مربوطه به ویژه ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به منظور تسهیل صدور مجوز فعالیت و شفاف سازی فرآیند صدور مجوزها، از طریق درگاه «درگاه ملّی مجوز‌های کسب وکار» به نشانی mojavez.ir بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضی و بدون کاغذ انجام می‌شود.

به گفته عرب‌ها رصد روند صدور مجوز‌ها علاوه بر مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط کشور توسط استانداری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، ادارات کل استانی متناظر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌های نظارتی استان مورد پایش و بازبینی مستمر قرار دارد.

در جریان تسهیل فرآیند صدور مجوز‌های کسب وکار، مسئولیت دریافت پاسخ‌های تمام استعلام‌های بین دستگاهی همچون آب، برق، گاز، محیط زیست، منابع طبیعی و از این قبیل به عهده مرجع اصلی صادرکننده مجوز می‌باشد.

از نظر فنی با اتصال درگاه ملی مجوز‌ها با سامانه نوین اصناف تمام مجوز‌های صنفی به صورت کاملا الکترونیکی و بدون حضور شخص متقاضی صادر می‌شود.

آبان امسال به درخواست مشترک اتاق اصناف و وزارت صمت، صدور الکترونیک پروانه‌های صنفی از درگاه ملی مجوز‌ها به مدت ۳ ماه عقب افتاد و از امروز ثبت درخواست مطابق با قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و مصوبات هیات مقررات زدایی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.