راه اندازی موزه حماسه دوم بهمن در ارومیه

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در تلاش هستیم موزه دائمی دوم بهمن با ثبت و جمع آوری اسناد و شواهد تاریخی راه اندازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه امروز در مراسم گرامی داشت دوم بهمن که در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد، گفت: در تلاش هستیم موزه دائمی دوم بهمن با ثبت و جمع آوری اسناد و شواهد تاریخی راه اندازی شود تا سند گویای مبارزه تاریخی مردم ارومیه باشد.

نقی کریمی دوم بهمن ۵۷ را یوم الله و روز حماسه سازی مردم ارومیه عنوان کرد و با اشاره به اینکه دوم بهمن یک روز معمولی نیست بلکه تاریخ یک ملت است، تصریح کرد: حماسه دوم بهمن تاریخ گویای شهری است که به رهبری حجت الاسلام مرحوم. شیخ حسنی شکل گرفت و اولین مبارزه مسلحانه ملت مبارزه ایران در طول دوران انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه یاد آور شد: در برخی مسائل از جمله گرامیداشت برخی یوم الله‌ها کوتاهی شده بنابراین گرامیداشت این چنین روز‌هایی باید به سخنرانی خلاصه نشود باید دلایل و اهمیت این روز تبیین و بازگو شود.

وی با بیان اینکه حماسه دوم بهمن نشان از تاریخ و عزت مردم آذربایجان است، اظهار کرد: اگر دوم بهمن و آغاز مبارزه مسلحانه در ارومیه نبود مطمعناً انقلاب به این راحتی پیروز نمی‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.