سفر سرزده بوریس جانسون به کی‌یف

نخست‌وزیر پیشین انگلیس در سفری سرزده به اوکراین متعهد به کمک به کی‌یف شد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر سابق انگلیس، در سفر سرزده خود به کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، دیدار و اعلام کرد که انگلیس تا هرزمان که نیاز باشد در کنار اوکراین خواهد ماند.

به گزارش یورونیوز، بوریس جانسون ماه سپتامبر به دلیل برخی رسوایی‌ها از سمت خود کناره‌گیری کرد، زمانی که او هنوز بر سر قدرت بود چندماه از آغاز حملات روسیه می‌گذشت و جانسون در نظر داشت لندن را مهمترن متحد کی‌یف در غرب جا بزند.

در این سفر جانسون از «برودیانکا» و «بوچا» دو شهر حاشیه‌ای کی‌یف هم بازدید کرد و به شهردار این شهر‌ها گفت: «انگیس تا هرزمان که نیاز باشد با اوکراین خواهد ماند. شما برنده خواهید بود و تمامی روسیه‌ای‌ها را از کشورتان بیرون خواهید کرد. اما ما با شما می‌مانیم و در بازسازی این کشور با شما خواهیم بود.»

جانسون زمانی‌که هنوز نخست‌وزیر بود چندین سفر به اوکراین داشت و به زلنسکی هم بار‌ها تلفن کرده بود. اکنون هم در کی‌یف زلنسکی و دیگر مقام‌های ارشد اوکراینی به استقبال او رفتند.

هفته گذشته انگلیس متعهد شد ۱۴ تانک چلنجر ۲ و دیگر تجهیزات جنگی برای اوکراین بفرستد، اما روسیه به انگلیس درباره ارسال تسلیحات سنگین جنگی از جمله تانک و بالگرد به اوکراین هشدار داد و گفت که در صورت ارسال تانک به اوکراین این موضوع، سبب طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار