مهمانشهر تربت‌جام میزبان افغانستانی هایی است که به ایران پناه آورده‌اند + فیلم

در مهمانشهر تربت‌جام علاوه بر امکانات رفاهی فرصت اشتغال هم برای پناهجویان فراهم شده‌است.

مهمانشهر تربت‌جام خراسان رضوی سال‌هاست میزبان افغانستانی هایی است که به علت ناامنی به جمهوری اسلامی ایران پناه آورده‌اند؛ این مهمانشهر علاوه بر امکانات رفاهی فرصت اشتغال هم برایشان فراهم شده‌است.

مهمانشهر تربت‌جام ۲۸ سال است که تأسیس شده است؛ مهمانشهر تربت‌جام خراسان رضوی در سال ۱۳۷۳ همزمان در دوره اول حضور طالبان و مهاجرت افغانستانی ها به ایران تأسیس شد.

در حال حاضر در مهمانشهر تربت‌جام حدود ۳۵۰۰ نفر زندگی می‌کنند؛ در این شهرک کوچک تمامی امکانات رفاهی از جمله مدرسه برای دختران و پسران از کلاس اول تا دوازدهم، کتابخانه عمومی، سالن ورزشی، بازارچه ای کوچک برای خرید مایحتاج مردم، نانوایی و کلینیک بهداشتی توسط نهادهای دولتی و سازمان‌های بین‌المللی تأسیس شده است.

چند کارگاه خیاطی نیز برای اشتغال زایی با کمک خیرین افغانستانی و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و سازمان‌های بین‌المللی تأسیس شده است؛ حدود ۱۷۰ نفر که بیشتر از بانوان هستند در این کارگاه ها کار می‌کنند؛ به گفته این بانوان شب ها در این مکان بدون ترس و هراس می‌خوابند و امنیت و آسودگی که سال‌ها به دنبال آن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نجمه
۱۷:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شهرک مهمان با تمام امکانات ؟؟ ما چندین هزار جوان بیکار و بی مسکن داریم شهرک با امکانات رفاهی ساختید برای افغانی ها که نه سرمایه گذار هست نه متخصص هیت با پول ایرانی مسکن ساختن که چی ؟؟ به چه دردمون میخورن ؟؟
چرا یک بار شهرک جوانان نساختید که جوانهای تازه متاهل شدع برن زندگی بکنن ؟؟؟ افغانی چه به درد ما میخوره ؟؟؟ تا کی سربار ما هستن ؟؟