رکود بی‌سابقه در صنعت خودروسازی اروپا

انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد بازار خودرو‌های سواری در اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی با رکودی بی‌سابقه مواجه شده است.

انجمن خودرو سازان اروپا در روز‌های اخیر در گزارشی اعلام کرد بازار خودرو‌های سواری اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی با ۴.۶ درصد کاهش به فروش و تولید تنها ۹.۳ میلیون دستگاه خودرو رسید که به توبه خود از سال ۱۹۹۳ تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه، براساس اطلاعات درج شده در این گزارش، این رکود بیشتر ناشی از کمبود قطعات در نیمه اول سال بوده است. با این حال بازار خودرو در اروپا از آگوست تا دسامبر تا حدی بهبود یافت با این حال در سال ۲۰۲۲ تنها آلمان در میان ۴ بازار عمده خودرو در اتحادیه اروپا موفق به ثبت رشدی ۱.۱ درصد شده بود.

۳ بازار دیگر خودرو در اتحادیه اروپا یعنی فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در سال گذشته با رکودی بی‌سابقه در صنعت خودرو‌های سواری مواجه شدند.

صنعت خودروسازان اروپا در گزارش خود عنوان کرده فروش خودرو توسط گروه «فولکس واگن» در اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی ۵.۲ درصد کاهش داشته که در نوع خود رکودی چشمگیر حساب می‌شود.

این در حالی است که هیوندای کره جنوبی فروش خودرو‌های خود در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را در سال گذشته میلادی ۲.۶ درصد افزایش داده؛ همچنین فروش تویوتا و هوندای ژاپن به ترتیب در مدت زمان مشابه ۷.۷ درصد و ۴.۴ درصد افزایش داشته‌اند. فروش خودرو‌های آمریکایی فورد نیز در همین مدت زمان در اتحادیه اروپا ۲.۳ درصد کاهش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار