نخستین خانه یاریگران زندگی در زاهدان افتتاح شد

نخستین خانه یاریگران زندگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به عنوان مرکز تخصصی فعال در امر پیشگیری از اعتیاد و اتاق فکر و نمایشگاه دائمی پیشگیری امروز/یکشنبه/ در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) زاهدان افتتاح شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن قدردانی از همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و اداره‌کل بهزیستی استان اظهارداشت: مراکز خانه‌های یاریگران زندگی، پیشگیری و رفتارهای پرخطر از جمله ظرفیت‌های مناسب برای تجمیع و ارائه خدمات گوناگون آموزشی و ترویجی پیشگیرانه برای دانش آموزان و سایر گروه‌های هدف در سطح استان است.

حسنعلی میرعبدی با اشاره به اهمیت موضوع حیات اجتماعی بخشیدن به انسانها، ادامه داد: با ایجاد خانه یاریگران، ظرفیت‌های لازم برای دسترسی دانش آموزان و جمعیت هدف به خدمات موردنیاز، بویژه در مراکز آسیب خیز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین راه‌اندازی دومین خانه یاریگران زندگی در شهرستان میرجاوه در دست اقدام است، تصریح کرد: این خانه با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توانمندسازی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در مدارس، بهبود و ارتقای خدمات برای شناسایی و کمک به دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش مخاطره آمیز دانش آموزان را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی خانه یاریگران زندگی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد است.

علی زندی افزود: هر قدمی که در این زمینه برداشته شود، مقدس است چرا که موجب نجات جان انسانها خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی مراکز یاریگران زندگی یک ساختارسازی برای فعالیت تخصصی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به طور خاص اعتیاد است.

عباسعلی اویسی ادامه داد: در مراکز ترک اعتیاد، سن شروع به اعتیاد اکثر معتادان در دوره نوجوانی است که عمدتا از اثربخشی گروه همسالان نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در خانه های یاریگران زندگی با حمایت از این گروه همسالان می توان از آنان برای کمک به سلامت و بهبود رفتارهای اجتماعی در نوجوانان در معرض آسیب بهره گرفت اما اگر این حمایت صورت نگیرد اقدامات انجام شده به جزایری پراکنده تبدیل می‌شوند که قابلیت هم افزایی خود را از دست می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار